طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی و غوره ساده و خوش طعم به همراه نکات

دستور پخت خورش بادمجان با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی

 

خورش بادمجان با گوشت قلقلی یکی از خورشت های بسیار فوری و ساده ایرانی می باشد که با گوشت قلقلی تهیه می شود. این خورش خوشمزه به همراه یک پلو زعفرانی می توانید میل کنید. اگر تا حالا این خورشت خوشمزه را امتحان نکردید حتما تست کنید و برای شام یا نهار یک غذای فوق العاده تهیه کنید. بهتر است برای تهیه این خورشت از بادمجان های کشیده و براق استفاده کنید تا مزه خوبی داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • دانه غوره ۱۰ عدد
  • بادمجان ۲ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، ادویه خورشتی به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی و غوره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت طولی برش بزنید. بادمجان ها را به مدت ۳۰ دقیقه در آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. بادمجان ها را خوب بشورید و روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه گوشت چرخ کرده و ادویه ها مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا منسجم شود. از اندازه گردو کوچک از مواد بردارید و در دست گرد کنید. می توانید برای اینکه گوشت قلقلی ها شکل ظاهری خود را حفظ کنند برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا منسجم شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه گوشت قلقلی ها را سرخ کنید و از تابه خارج کنید. داخل همان تابه یک پیاز را رنده ریز بزنید به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا طلایی شود. در ادامه کمی ادویه خورشتی و پودر سیر اضافه کنید و به همراه رب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی

۲ الی ۳ پیمانه آب جوش روی مواد بریزید و بگذارید ریز جوش بزند، سپس گوشت قلقلی ها را اضافه کنید و بگذارید روی حرات ملایم تا پخته شود و روغن بی اندازد. داخل یک تابه دیگر بادمجان ها را با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود. در نیم ساعت انتهای غوره را به همراه بادمجان ها اضافه کنید و کمی زعفران دک کرده غلیظ اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه از روی حرارت بردارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی

  1. می توانید برای اینکه بادمجان روغن کمتری به خود بگیرد کمی ماست به آن بزنید.
  2. می توانید بجای غوره از آبغوره نیز استفاده کنید.
  3. می توانید چند عدد گوجه خرد کنید و سرخ کنید و روی خورش قرار دهید.
  4. زعفران را در انتها اضافه کنید تا عطر و بو آن در خورش حفظ شود.
  5. این خورشت باید کم آب و غلیظ باشد و تبدیل به یک سس با غلظت شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه