طرز تهیه گرده غوره خانگی خوش طعم و پر کاربرد برای انواع غذاها

طرز تهیه گرده غوره

 

یکی از انواع چاشنی ها می باشد که شما می توانید در انواع غذاها و سالاد ها و سوپ ها استفاده کنید و تا فصل غوره هست این گرد غوره را حتما تهیه کنید و در منزل داشته باشید برای طعم دار کردن تاس کباب یا انواع غذاهای خورشتی بسیار پرکاربرد است شاید گرد غوره به صورت آماده در عطاری ها وجود داشته باشد ولی مانند دیگر ادویه ها عطر و بوی آن زمانی که در منزل تهیه می شوند بیشتر می شود اما نوع انگور بسیار مهم است بهتر است از انگور بی دانه استفاده کنید که انگور عسگری گزینه مناسبی برای تهیه گرد غوره می باشد. شما این گرد را به آسانی می توانید در منزل تهیه کنید و داخل جای خشک و خنک نگهداری کنید که کابینت ادویه ها بهترین جا برای نگهداری گرد غوره می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه گرد غوره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

غوره عسگری۱ کیلوگرم

طرز تهیه گرد غوره خانگی

مرحله اول: پاک کردن غوره

ابتدا باید غوره ها را خوب بشورید برای این کار داخل یک لگن آب ریخته و چندین بار آبش را تعویض کنید و آبکش کنید سپس دم غوره ها را جدا کنید و داخل آبکش ریخته و مجدد آبگیری کنید و بعد از رفتن آب اضافی آن روی یک پارچه تمیز پهن کنید.

مرحله دوم: خشک کردن غوره

برای خشک کردن غوره آنها را داخل یک سینی چیده و دقت کنید که اصلا روی هم قرار نگیرند و با هم فاصله داشته باشند وگرنه خوب خشک نمی شوند و کپک می زنند سپس سینی را مقابل آفتاب قرار دهید و برای چند روز بگذارید تا کامل خشک شود در طول این چند روز غوره ها را زیر و رو کنید تا کاملا خشک شوند وگرنه کپک می زنند اگر شما آفتاب مستقیم ندارید می توانید روی شوفاژ یا بخاری غوره ها را خشک کنید.

مرحله سوم: تهیه گرد غوره

بعد از چند روز که کاملا غوره ها خشک شدند داخل آسیاب یا غذاساز ریخته و به دلخواه کمی نمک اضافه کنید و بگذارید تا غوره حسابی پودر شوند سپس داخل یک شیشه تمیز ریخته و در یخچال یا کابینت نگهداری کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت گرد غوره

  1. گرد غوره برای طعم دار کردن سالاد شیرازی فوق العاده خوشمزه می شود.
  2. حتما یک پارچه تنظیف روی غوره ها بکشید تا گرد و غبار روی آنها ننشیند.
  3. غوره بدون هسته و ریز استفاده کنید و از شاخه ها استفاده کنید که شل و آبکی نباشد.
  4. شما می توانید بنا به نیاز خود مقدار غوره را تغییر دهید.
  5. یک روش استفاده دیگر از گرد غوره، دمنوش آن می باشد که چون طبع سردی داره معمولا با کمی عسل یا نبات خورده می شود کافیه گرد غوره رو داخل کیسه‌ های چای بریزید و با آب جوش دم کنید. اگر به کیسه ی چای دسترسی ندارید می توانید روی پودر غوره آب جوش ریخته و آن را صاف کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه