طرز تهیه شامی ماسوله فوق العاده خوشمزه و عالی و راحت به روش سنتی

دستور پخت شامی ماسوله

طرز تهیه شامی ماسوله

 

شامی ماسوله یکی از شامی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شامی ماسوله که به شامی ماسالی نیز معروف است در بین مردم این شهر بسیار محبوب و لذیذ است و طعم بی نظیری حتی بهتر از کباب دارد و با سس مخصوص نارنج تهیه می شود که می توانید از آب غوره نیز استفاده کنید و سیب زمینی را سرخ کنید و جداگانه در کنار این شامی خوشمزه و سنتی شهر ماسوله سرو کنید. تهیه غذا های سنتی ایرانی در خانه کار بسیار راحت و لذت بخشی است و همچنین باعث تنوع غذایی نیز می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شامی ماسوله را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شامی ماسوله

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم مخلوط گوساله و گوسفندی
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • آب نارنج ۱/۲ پیمانه
  • کره یا روغن کرمانشاهی ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین، سماق به مقدار لازم

طرز تهیه شامی ماسوله خوشمزه و لذیذ به روش سنتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید پیاز بزرگ را رنده ریز بزنید و نیازی نیست آب پیاز را بگیرید زیرا شامی باید آبدار باشد. گوشت را چرخ کنید و داخل یک کاسه ریخته و به آن پیاز و تخم مرغ و ادویه ها و سیر رنده شده را اضافه کنید و خوب با دست ورز دهید تا مواد منسجم شود. سپس نیم ساعت به مواد استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله دوم: سرخ کردن شامی ماسوله

در ادامه باید داخل یک تابه روغن ریخته و از مواد شامی ماسوله بردارید و در دست گرد کنید و داخل تابه یک طرف را سرخ کنید و برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و به همین ترتیب همه مواد را سرخ کنید و داخل بشقاب قرار دهید تا سس را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه برای تهیه سس باید گوجه فرنگی ها را خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا نرم شود و بعد با قاشق فشار دهید تا نرم و له شوند و یا می توانید گوجه را به صورت پوره شده استفاده کنید. کره یا روغن کرمانشاهی را به همراه آب نارنج اضافه کنید و هم بزنید تا کمی گرم شود.

مرحله چهارم: تهیه شامی ماسوله

در ادامه باید شامی های سرخ شده را داخل سس قرار دهید و حرارت را کم کنید تا سس کم کم غلیظ شود و به خورد شامی ها برود و در همین حین سیب زمینی را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید و در انتها به همراه کته و سالاد این شامی خوشمزه را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شامی ماسوله خوشمزه و مجلسی با سس نارنج

  1. می توانید از آب غوره و نمک نیز استفاده کنید.
  2. روغن دنبه را می توانید جایگزین روغن کرمانشاهی یا کره کنید.
  3. میزان ترشی سس به ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه