طرز تهیه نان پیچ حلزونی خیلی خوشمزه و ساده با خمیرمایه و ماست

طرز تهیه نان پیچ حلزونی

نان ها را می توانید برای صبحانه و عصرانه تهیه کنید. همان طور که مشخص است این نان به شکل حلزون پیچیده می شود و می توانید برای براق شدن روی نان از عسل رقیق شده استفاده کنید و یا در انتها روی آن پودر قند بپاشید و از طعم بی نظیر این نان لذت ببرید. بیشتر نان ها با خمیرمایه تهیه می شوند که شما می توانید از مخمر فوری استفاده کنید و یا می توانید از خمیرمایه معمولی استفاده کنید و روی شیر یا آب بپاشید و با ۱ ق غذا خوری شکر عمل بیاورید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان پیچ حلزونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم بیسکویت

آرد۳ پیمانه معادل ۳۶۰ گرم
ماست۱ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱/۴ ق چای خوری
خمیر مایه۱ و نیم ق چ یا بیکینگ پودر ۱ ق س
شکر۱ ق چ
کره۲۰ گرم به دمای محیط رسیده
روغنبرای سرخ کردن
پودر قند و پودر دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه نان پیچ حلزونی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

آرد را داخل کاسه الک کرده و شکر و مخمر یا بیکینگ پودر را با آرد ترکیب کرده و نمک را افزوده و تخم مرغ و ماست را اضافه کنید و ورز می‌دهیم تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید، شما می توانید خمیر را برای ۱۰ دقیقه با دست ورز دهید و یا داخل استند میکسر ریخته و با دستگاه ورز دهید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه باید روی خمیر را بپوشانید به مدت یکساعت تا خمیر حجم گرفته و دوبرابر شود، حتما باید دمای محیط گرم باشد تا خمیر پف کند، اگر از مخمر فوری استفاده نمی کنید ابتدا خمیر مابه را عمل بیاورید و بعد به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

خمیر را روی سطح آرد پاشی شده به ضخامت کمتر از نیم سانت و به شکل مستطیل پهن کرده و تمام سطح خمیر را به کره آغشته کرده و خمیر را رول کرده و با چاقوی تیز و یا یک تکه نخ برش های کمتر از یکسانت زده (هر چه برشها نازکتر باشد همانقدر بهتر است) و روی خمیرها را به مدت ۱۰ دقیقه با کیسه فریزر بپوشانید تا مجدد خمیر پف کند.

مرحله چهارم: سرخ کردن نان پیچ حلزونی

سپس داخل روغن داغ با حرارت ملایم سرخ کنید تا طلایی شود و با قاشق از روغن داغ روی آن بریزید و در انتها روی کاغذ روغن گیر قرار دهید و با پودرقند و پودر دارچین تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان پیچ حلزونی

  1. اگر بخواهید این نان را بلافاصله با چای سرو کنید که پیشنهاد من استفاده از بیکینگ پودر است و مدت استراحت خمیر نیم ساعت باشد و اگر این نون بمونه کیفیتش رو از دست میده و کمی سفت می شود.
  2. روغن باید ملایم باشد تا خوب مغز پخت شود.
  3. بهتر از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
  4. می توانید برای کیفیت و ماندگاری بیشتر از خمیرمایه فوری استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نان پیچ حلزونی خیلی خوشمزه و ساده با خمیرمایه و ماست
5 (100%) 1 votes