طرز تهیه نان کاسه ای جهت سرو سوپ و سالاد و مرغ در خانه

دستور پخت نان کاسه ای

طرز تهیه نان کاسه ای

 

نان کاسه ای یکی از نان های بسیار پر کاربرد در خانه می باشد که می توانید به راحتی این نان را سرو کنید. اما کاربرد نان کاسه ای چیست؟ نان کاسه ای برای سرو سوپ گزینه بسیار خوبی می باشد و یا می توانید مرغ یا انواع سالاد ها را داخل نان بریزید و سرو کنید و یا حتی می توانید برای تهیه یک صبحانه خوشمزه در خانه از این نان بسیار نرم و لطیف استفاده کنید. بافت این نون بسیار نرم است و قابلیت این را دارد شما برای اکثر غذا های خود استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان کاسه ای برای سوپ و سالاد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید

مواد لازم برای تهیه نان کاسه ای برای سوپ و سالاد

  • آرد ۲ پیمانه
  • آب ولرم ۱/۲ پیمانه
  • پودر سبوس ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • پودر خمیر مایه ۱ ق چای خوری
  • شکر ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱ ق سوپ خوری

طرز تهیه نان کاسه ای نرم و پنبه ای برای سرو

مرحله اول: عمل آوری خمیر

ابتدا خمبر مایه را به همراه آب و شکر داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و روی کاسه را برای ۱۰ دقیقه بپوشانید و صبر کنید تا عمل بیاید و کف کند. آرد و نمک و سبوس را داخل یک کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: ورز دادن خمیر

مخلوط آرد را داخل یک کاسه بریزید و خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود. اگر خمیر خشک بود باید کم کم آب اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود. خمیر را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه خمیر را ورز دهید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

بعد از اینکه خمیر نرم و لطیف شد باید آن را به شکل توپ در بیاورید. برای اینکه متوجه شوید خمیر خوب ورز خورده باید تست پنجره را انجام دهید، برای این کار مقداری از خمیر را بردارید و چانه کنید و روی سطح خمیر را روغن بزنید  و برای ۱ ساعت در محیط گرم استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان کاسه ای

بعد از تایم استراحت به همان شکل داخل سینی فر که کاغذ روغنی قرار دادید قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه مجدد زمان دهید تا برای ۲۰ دقیقه مجدد استراحت کند. سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان پخته شود. حتما داخل فر یک کاسه آبجوش قرار دهید تا با ایجاد رطوبت نانی نرم داشته باشید. بعد از این که نان پخته شد باید روی نان را به اندازه دلخواه برش بزنید و سوپ را داخل آن بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان کاسه ای برای سوپ

  1. می توانید کمی کنجد روی نان بپاشید.
  2. پودر سبوس را بیشتر از میزان گفته شده نریزید زیرا باعث می شود نان شما سفت و غیر قابل خوردن شود.
  3. بهتر است وقتی نان را از فر خارج می کنید داخل نایلون قرار دهیدتا کمی نرم شود و برای سرو خشک نشود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه نان کاسه ای جهت سرو سوپ و سالاد و مرغ در خانه
5 (100%) 2 votes