طرز تهیه کلوچه سیب خانگی بسیار ساده و خوشمزه با دارچین و کره

طرز تهیه کلوچه سیب

 

یکی از کلوچه های خوش عطر و جذاب است که با وجود داشتن سیب در این کلوچه بسیار عطر و بوی فوق العاده ای دارد و واقعا بوی بهشت می دهد. این کلوچه را می توانید بدون قالب و بسیار راحت و سریع درست کنید و به مواد اولیه کمی احتیاج دارید. وجود دارچین در این کلوچه بسیار جذاب است و مزه بسیار خوبی به کلوچه می دهد. ترکیب مزه سیب و دارچین واقعا بی نظیره حتما امتحان کنید. کلوچه سیب را می توانید در مهمانی ها یا دورهمی های خود تهیه و نوش جان کنید و مزه بی نظیر آن را بچشید. شما می توانید به دلخواه از مارگارین برای تهیه این کلوچه استفاده کنید. امروز قصد داریم تا طرز تهیه کلوچه سیب را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب۴ عدد
شکر۱ ق غذا خوری
دارچین۱ ق غذا خوری
گردو۴ عدد
پودر نارگیل۱/۴ ق مربا خوری

مواد لازم برای تهیه کلوچه سیب خانگی

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
وانیل ۵ گرمی ترک۱ بسته
بیکینگ پودر۱ بسته
آرد۲.۵ لیوان

طرز تهیه کلوچه سیب خوشمزه با دارچین و کره

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سیب ها را بشورید و آب اضافی آن را خشک کنید. سیب ها را پوست بگیرید و آن ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید. گردو ها را بشکنید و پوست بگیرید آن ها را خرد کنید. در کاسه ای سیب های نگینی خرد شده را به همراه شکر و گردو و دارچین و پودر نارگیل مخلوط کنید تا مواد به خورد هم بروند، حالا این مخلوط را کنار بگذارید. کره را داخل شیر جوش روی حرارت ملایم ذوب کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد کیک

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. در کاسه مناسب تخم مرغ ها و شکر را به همراه پودر نارگیل با همزن برقی خوب هم بزنید تا کف کند و کمرنگ شود. سپس شیر و کره ذوب شده که خنک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید در حدی که مواد ترکیب شوند. در ظرفی جدا آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آن ها را ۲ بار الک کنید، آن ها را به مایه از قبل آماده شده اضافه کنید و با لیسک به آرامی مواد را از زیر به رو بیاورید و مخلوط کنید تا مایه کیک صاف و یکدست شود. مایه کیک را در قیف پلاستیکی بریزید و سر دلخواه قیف را قرار دهید.

مرحله سوم: پخت کیک

سینی فر را بیاورید و روی سطح آن کاغذ روغنی قرار دهید. سپس با کمک قیف مواد کلوچه را به صورت دایره ای روی سینی فر بریزید. بعد از تمام شدن مایه، مواد سیب و گردو از قبل درست کرده را روی مایه کلوچه بریزید و مقداری پودر نارگیل روی سطح کلوچه ها بریزید. سپس سینی فر را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید تا کلوچه ها پخته شود. مراقب باشید. مدت زمان پختن زیاد نشود. بعد از این زمان کلوچه ها آماده شده است در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن دستور پخت کلوچه سیب خانگی و خوش طعم

  1. توجه کنید مواد و تخم مرغ ها به دمای محیط  رسیده باشند.
  2. می توانید از سر قیف با شکل های مختلف استفاده کنید.
  3. طرز تهیه این کلوچه بدون قالب می باشد. شما می توانید از قالب استفاده کنید.
  4. استفاده از پودر نارگیل روی مواد اختیاری می باشد در صورت تمایل استفاده کنید.
  5. زیاد قرار دادن کلوچه ها در فر باعث خشک شدن آن می شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه