طرز تهیه جوجه رولی مغزدار فوق العاده خوشمزه و لذیذ با اسفناج و پنیر پیتزا

دستور پخت جوجه رولی

طرز تهیه جوجه رولی

 

جوجه رولی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک رولت خوشمره با سینه مرغ می باشد که با اسفناج و پنیر پیتزا پر شده است و شما می توانید رول خوشمزه جوجه را برای مهمانی های مختلف تهیه کنید. این جوجه رولی خوش طعم و لذیذ را می توانید به همراه پلو زعفرانی برای مهمانی ها سرو کنید. شما می توانید جوجه رولی را داخل تابه سرخ کنید و یا در فر تهیه کنید. اگر تمام نکات را رعایت کنید اصلا رول جوجه شما وا نمی رود. اگر زمان دارید می توانید به رول کمی زمان دهید تا خودش را بگیرید و بعد سرخ کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه جوجه رولی مغزدار با اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه جوجه رولی

  • سینه مرغ ۲ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • زعفران نوک ق چای خوری
  • کره ۲۰ گرم
  • اسفناج ۱ دسته
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • زرشک ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه رولی خوشمزه و لذیذ و زعفرانی با پنیر پیتزا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید. سپس سینه مرغ را به قطعات کوچک تر خرد کنید. برای پوره کردن مرغ می توانید از چرخ گوشت استفاده کنید و یا سینه مرغ را داخل غذاساز یا ۱۲۳ بریزید و پوره کنید تا کاملا له شود. دقت کنید سینه شما آب نداشته باشد و یخ زادیی شده باشد.

مرحله دوم: تهیه مایه جوجه رولی

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و بعد آب پیاز را با دست بگیرید. داخل یک کاسه سینه چرخ شده مرغ را به همراه ادویه ها و زعفران و پیاز خوب ورز دهید تا یکدست و مسنجم شود و بعد در انتها کره را اضافه کنید و مجدد کمی ورز دهید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: رول کردن

در ادامه باید یک یک تخته آشپزی را روی کابینت قرار دهید و یک نایلون را باز کنید و روی آن بگذارید و با قلمو نایلون را چرب کنید و از مواد سینه چرخ شده روی آن بریزید و به صورت مستطیل همانند تصویر باز کنید. سپس یک لایه پنیر پیتز و بعد زرشک و برگ های شسته شده و خشک شده اسفناج را قرار دهید و با کمک نایلون جوجه را رول کنید و سر و ته آن را فشار دهید تا کمی فشرده شود و با همان نایلون به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت جوجه رولی

بعد از نیم ساعت باید داخل یک تابه کمی کره و روغن ریخته و رول را با کمک نایلون داخل تابه قرار دهید و همه اطراف آن را خوب سرخ کنید و حتما درب تابه را هنگام سرخ کردن قرار دهید و یا می توانید برای ۲۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جوجه رولی مغز دار خوشمزه و مجلسی برای مهمانی

  1. دقت کنید نباید ضخامت رول زیاد باشد وگرنه رول می شکند.
  2. جوجه رولی را با احتیاط برگردانید تا نشکند.
  3. می توانید از سس گوچه فرنگی نیز کنار این جوجه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه