طرز تهیه حلوای مغزدار فوق العاده خوشمزه و شیک با خرما

طرز تهیه حلوای مغزدار

 

حلوا یکی از خوشمزه ترین دسر های سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید این بار با مواد میانی مخصوص تهیه می شود و شما می توانید این این بار این حلوا خوشمزه را به روش جدید تهیه کنید و برای مناسبت های مذهبی یا میان وعده تهیه کنید. این حلوا با پودر شکر تهیه می شود که می توانید شکر را در آسیاب بریرید پودر کنید و این حلوای لطیف و نرم را در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا مغزدار به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی

 

مواد لازم

آرد سفید۳ پیمانه
پودر شکر۱ لیوان
کره آب شده۱ پیمانه
هل۱ ق چای خوری
زنجبیل۲ ق غذا خوری

مواد میانی

خرما کبکاب۳۰۰ گرم
کره۳۰ گرم
دارچین۱ ق غذا خوری
گردو۱/۲ لیوان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زنجبیلی

 

طرز تهیه حلوا مغزدار

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا باید خرما را هسته گیری کنید اگر از خرما کبکاب استفاده می کنید نیازی نیست پوست خرما را بگیرید ولی اگر از خرما سیاه استفاده می کنید پوست آن را بگیرید بدین این صورت که داخل آب در حال جوش قرار دهید و بعد داخل آب سرد قرار دهید و بعد به راحتی پوست خرما بگیرد و بعد هسته را جدا کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه کره را داخل تابه بریزید و بعد خرما را اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا نرم شود و با خوب هم بزنید تا له شود و یا داخل غذاساز یا چرخ گوشت بریزید تا نرم شود و بعد روی حرارت کمی تفت دهید و بعد گردو و دارچین را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود و بعد از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم: تهیه حلوا

آرد را الک کنید و داخل تابه ریخته و با حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی گرفته شود و بوی خوش آرد بلند شود و بعد از ۱۰ دقیقه الک کنید و مجدد به تابه برگردانید، کره را ذوب کنید و به آرد اضافه کنید و برای ۲ دقیقه تقت دهید تا یکدست شود و بعد از روی حرارت بردارید تا کمی از داغی بیفتد و بعد پودر قند را اضافه کنید و با دست ورز دهید تا مسنجم شود و بعد زنجبیل و هل را نیز اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا مغزدار

یک قالب پیرکس به سایز و شکل دلخواه بردارید و کف آن نایلون انداخته و نیمی از مواد تهیه شده را بریزید و با پشت قاشق خوب صاف کنید تا فشرده شود حالا از مواد خرما با دست بردارید روی حلوا خوب پخش کنید و بعد روی حلوا بریزید و خوب فشرده کنید در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد از قالب خارج کنید و به دلخواه برش بزنید و با پودر پسته و گل محمدی و نارگیل تزیین کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید

 

فوت و فن های دستور پخت حلوا مغزدار

  1. می توانید به صورت قالبی این حلوا تهیه کنید.
  2. بهتر است از آرد سفید یا گندم استفاده کنید.
  3. بجای کره از مارگارین استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: تزیین حلوا با خلال دندان

از
1
دیدگاه