طرز تهیه کیک موز و خرمالو با پف زیاد خوش طعم و مزه برای عصرانه

دستور پخت کیک موز و خرمالو

طرز تهیه کیک موز و خرمالو

 

کیک موز و خرمالو یکی از کیک های بسیار خوشمزه و خوش بافت می باشد که ترکیب پوره خرمالو و موز تهیه شده است و برای یک عصرانه پاییزی گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید به راحتی این کیک را تهیه کنید. شما می توانید این کیک را داخل قالب های معمولی یا میان تهی استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما میان تهی است زیرا برای کیک های میوه ی گزینه بهتری می باشد و باعث می شود و بهتر پف کند و خمیر نماند. کیک موز و خرمالو بی شک یکی از بهترین کیک ها می باشد که رسپی ساده ی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک موز و خرمالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک موز و خرمالو

  • پوره خرمالو ۱ پیمانه سر خالی
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • موز ۱ عدد
  • گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک موز و خرمالو با گردو و پف زیاد برای عصرانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. خرمالو ها را پوست بگیرید و داخل غذاساز بریزید و برای چند دقیقه چند پالس بزنید تا پوره شود. آرد و بیکنیگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. همه مواد را با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید و در دمای محیط قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به آن وانیل و شکر اضافه کنید و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کاملا حجیم و کشدار شود و حتما طی هم زدن باید دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و در ادامه روغن و پوره خرمالو را اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک موز و خرمالو

موز را پوست بگیرید و خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. حالا مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و مواد یکدست شود در انتها گردو خرد شده را با ۱  ق غذا خوری آرد مخلوط کنید و هم بزنید و به مواد کیک اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک موز و خرمالو

قالب مورد نظر را با روغن جدا کننده یا کره خوب چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و در انتها صبر کنید تا کمی از داغی بیفتد و داخل دیس برگردانید و بگذارید تا کاملا سرد شود و بعد برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک موز و خرمالو خیلی خوشمزه و ساده

  1. بهتر از قالب میان تهی استفاده کنید تا کیک خمیری نشود.
  2. می توانید کمی از پودر دارچین نیز استفاده کنید و با آرد مخلوط کنید.
  3. این مواد برای قالب ۲۵ سانت مناسب است.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه