طرز تهیه خورش کرنبری با گوشت قلقلی و زرشک با طعمی عالی و بینظیر

دستور پخت خورش کرنبری با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش کرنبری

 

خورش کرنبری یکی از انواع خورشت های بسیار معروف می باشد که با گوشت قلقلی تهیه می شود. این خورشت با میوه خوشمزه کرنبری تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه از کرنبری خشک یا تازه استفاده کنید. طعم این خورش با کرنبری و رب انار فوق العاده می شود. کرنبری تقریبا شبیه به همان زغال اخته خودمان می باشد که طرفداران بی شماری در دنیا دارد. این میوه بیشتر به شکل قرمز رنگ می باشد و بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. شما می توانید با کرنبری انواع ترشی ها و مربا ها و حتی نان ها را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کرنبری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش کرنبری با گوشت قلقلی

  • کرنبری خشک یا تازه ۱۵۰ گرم
  • رب انار ملس یا ترش ۱ ق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • زعفران به مقدار لازم
  • زرشک ۱/۴ پیمانه
  • شکر به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین، ادویه کاری به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت کرنبری با گوشت قلقلی

مرحله اول: تهیه سس کرنبری

ابتدا کرنبری خشک یا را با کمی رب انار ملس یا شیرین مخلوط کنید و داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و میکس کنید و اگر مواد خیلی سفت بود می توانید کمی آب اضافه کنید تا سس یکدستی بدست بیاید.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

برای تهیه گوشت قلقلی باید یک پیاز را رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه گوشت چرخ کرده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه خوب ورز دهید. سپس از مواد بردارید به اندازه دلخواه بردارید و قلقلی های یک اندازه ای تهیه کنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه یک پیاز باقی مانده را رنده ریز بزنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و در ادامه سیر ها را نیز پوست بگیرید و نگینی یا پوره کنید و به همراه پیاز کمی سرخ کنید و ادویه کاری و دارچین اضافه کنید و بعد سس کرنبری را داخل تابه بریزید و خوب مواد را تفت دهید.

مرحله چهارم: پخت خوش کرنبری

در ادامه کمی زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و گوشت قلقلی ها را داخل سس قرار دهید و بعد کمی آب جوش اضافه کنید. حرارت را بالا ببرید تا بجوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و بگذارید تا سس غلیظ و خورشت لعاب دار شود. به دلخواه در انتها مزه خورشت را تست کنید و اگر نیاز بود کمی شکر اضافه کنید. زرشک را نیز جداگانه با کمی شکر تفت دهید و در انتها روی خورشت بریزید و با کته زعفرانی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش کرنبری جدید و خوش طعم

  1. می توانید بجای کرنبری از زغال اخته یا آلبالو نیز استفاده کنید.
  2. می توانید بجای گوشت قلقلی از گوشت قلقلی مرغ نیز استفاده کنید.
  3. طعم این خورش به ذائقه شما بستگی دارد و با شکر می توانید ترشی و شیرینی آن را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خورش کرنبری با گوشت قلقلی و زرشک با طعمی عالی و بینظیر
5 (100%) 1 votes