طرز تهیه کیک زعفران و گردو با طعمی بینظیر و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت کیک زعفران و گردو

طرز تهیه کیک زعفران و گردو

 

کیک زعفران و گردو یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده با پف زیاد می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید این کیک را با فر و بدون فر تهیه کنید و از خوردن آن در کنار یک لیوان چای یا قهوه لذت ببرید. کیک زعفران به دلیل استفاده از زعفران رنگ بسیار خوبی دارد و شما می توانید برای مهمانی و دورهمی در قالب های مختلف به راحتی تهیه کنید. این کیک با کره به تهیه می شود و طعم فوق العاده ی دارد ولی اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از مارگارین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک زعفران و گردو با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک زعفران و گردو

  • کره ۲۰۰ گرم
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲۰۰ گرم
  • زعفران ۲ ق غذا خوری
  • گردو ۱۰ عدد
  • بیکینگ ۱ ق چای خوری
  • شیر ۶ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک زعفران و گردو خوشمزه با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود بخصوص کره که نرم شود. زعفران را با کمی قند بسابید و یک قطعه یخ داخل آن قرار دهید و بگذارید تا رنگ بگیرد. گردو ها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، برای پخت بدون فر یک قابلمه را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن کره و شکر

داخل یک کاسه کره نرم شده را به همراه شکر برای ۵ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود، دقت کنید در طول هم زدن باید با لیسک دورگیری کنید تا همه کره هم بخورد و بوی خامی آن گرفته شود، تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر زعفران را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

زعفران را اضافه کنید و هم بزنید تا کیک رنگ بگیرد. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. بعد زعفران باید شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد آرد را طی سه مرحله اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و در انتها گردو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک زعفران و گردو

قالب مورد نظر را با کمی کره چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود، سپس قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود، برای پخت بدون فر باید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود.

نکات کلیدی در تهیه کیک زعفران و گردو خوشرنگ و خوش عطر

  1. برای فر های برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. می توانید مقدار گردو را کم و زیاد کنید.
  3. برای تست پخت کیک از خلال دندان از مرکز کیک استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک زعفران و گردو با طعمی بینظیر و خوشمزه با فر و بدون فر
3.5 (70%) 2 votes