طرز تهیه قیمه لاهیجانی خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده به روش اصلی

دستور پخت قیمه لاهیجانی

طرز تهیه قیمه لاهیجانی

 

قیمه لاهیجانی یکی از خورشت های بسیار خوشمزه ایرانی می باشد که بیشتر در شهر لاهیجان تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ی دارد و شما می توانید به راحتی این قیمه خوشمزه را در خانه تهیه کنید. قیمه لاهیجانی با گوش چرخ کرده و لپه تهیه می شود و خیلی سریع آماده می شود و شما می توانید برای تنوع غذایی و آشنایی با فرهنگ غذای شهر های مختلف ایران این قیمه خوشمزه و مجلسی را به روش اصلی تهیه کنید. این غذای خوشمزه در لاهیجان بیشتر در برای نذری تهیه می شود و شما اگر قصد دادن نذری دارید می توانید این قیمه را در نظر بگیرید و یک بار امتحان کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قیمه لاهیجانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قیمه لاهیجانی

  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • لپه ۲ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه قیمه لاهیجانی بسیار خوشمزه با گوشت چرخ کرده به روش شمالی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ آن پف کند و بوی بد لپه از بین برود. گوشت چرخ کرده را از فریزر خارج کنید. بهتر است در کنار یک این خورشت خوشمزه برنج کته یا آبکش تهیه کنید و برنج را نیز به انداز ۳ پیمانه با کمی نمک خیس کنید. زعفران را به همراه کمی قند بسابید و دم کنید تا خوشرنگ شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

پیاز بزرگ را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه آن ادویه ها و نمک را اضافه کنید و گوشت را خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهید.

مرحله سوم: افزودن لپه

لپه را آبکشی کنید. رب را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و خوشرنگ شود، می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی نیز استفاده کنید. حالا لپه را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا در حین پخت له نشود و در انتها کمی زعفرن اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت قیمه لاهیجانی

روی مواد آب جوش ریخته و بگذارید تا خورش پخته شود و لپه کاملا نرم شود و روغن بی اندازد. سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل کاسه آب سرد قرار دهید و بگذارید تا کمی نشاسته آن خارج شود و بعد آبکشی کنید و سرخ کنید و در انتها روی قیمه قرار دهید و به همراه برنج تهیه شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قیمه لاهیجانی ساده و فوری

  1. می توانید در انتها مجدد کمی زعفران و گلاب برای خوش عطر شدن استفاده کنید.
  2. می توانید از چوب دارچین استفاده کنید و در انتها از خورش خارج کنید.
  3. می توانید لپه را یک بار جداگانه بجوشانید و بعد به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه

  • محجوب ۱ سال پیش

    به به چه عکسی چه غذایی

    پاسخ