طرز تهیه قیمه گوشت چرخ کرده خوشمزه و آسان مرحله به مرحله

طرز تهیه قیمه گوشت چرخ کرده

 

یکی از راه های فوری برای تهیه قیمه است وقتی که دوست دارید برای مهمان یا خانواده به سرعت یک قیمه خوشمزه تهیه کنید و یا در منزل کسانی هستند که طعم گوشت خورشتی را دوست ندارند شما می توانید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید. قیمه یکی از خورش های سنتی ما ایرانی ها می باشد که به شدت محبوب است و در همه مهمانی تهیه می شود. قیمه گوشت چرخ کرده را همانند دیگر قیمه ها می توانید هم با سیب زمینی هم و بادمجان تهیه کنید. اما این غذا مانند دیگر غذاهایی که تهیه می شود دارای نکاتی می باشد که به شما کمک می کند یک غذای خوشمزه و درجه یک حاضر کنید یکی از فوت و فن های قیمه خیس کردن و کمی نیم پز کردن لپه می باشد زیرا با این کار بوی بد آن گرفته می شود و برای چاشنی اصلا آبلیمو استفاده نکنید و فقط از لیمو عمانی استفاده کنید تا یک قیمه خوشمزه داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قیمه گوشت چرخ کرده بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
لپه۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
لیمو عمانی۲ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه و دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه قیمه گوشت چرخ کرده

مرحله اول : تفت دادن پیاز و گوشت

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد خرد کنید و داخل قابمله مورد نظر با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس چرخ کرده را با پیاز خوب تفت دهید و مقداری فلفل سیاه و دارچین اضافه کنید در قیمه با گوشت چرخ کرده می توانید نمک را از ابتدای خورش اضافه کنید به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم : افزون رب

لپه ها را که از قبل خیس کردید و یکبار داخل آب جوشاندید و کف روی را گرفته و آبکش کنید سپس به همراه گوشت چرخ کرده تفت دهید سپس رب اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم : پخت خورش قیمه گوشت چرخ کرده

دو لیوان آب به خورش قیمه اضافه کنید و ابتدا اجازه دهید به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید قیمه گوشت چرخ کرده به حرارت ملایم جا بیفتد و لپه ها پخته شوند.لیموعمانی ها را سوراخ کنید و یا از وسط به دو نیم کنید و داخل یک لیوان آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود.

مرحله چهارم : افزودن لیمو عمانی

بعد ازپخت لپه ها نرم شدند لیموعمانی را به همرا زعفران به خورش قیمه اضافه کنید و نمک خورش را اندازه کنید. بعد از پخت خورش آن را در ظرف کشیده و به همراه سیب زمینی سرخ کرده و برنج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قیمه گوشت چرخ کرده

  1. می توانید از ۲ گوجه فرنگی پوره شده بجای رب استفاده کنید.
  2. قیمه با گوشت چرخ کرده زمان پخت کمتری دارد.
  3. می توانید بعد از پخت لیمو عمانی ها را جدا کنید.
  4. رب گوجه فرنگی و زعفران یکی از عامل های رنگ دهنده قیمه می باشد.
  5. حتما تخم های لیمو عمانی را جدا کنید تا تلخ نشود.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه

  • لیلا ۲ سال پیش

    دارچین را نگفتین کی اضافه کنیم؟؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      به همراه گوشت چرخ کرده اضافه کنید و تفت دهید و یا می توانید از یک تک چوب دارچین استفاده کنید و بعد از پخت خورش از آن خارج کنید.

      پاسخ