طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی سریع و آسان مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی

 

یکی از سریع ترین روش های تهیه خورشت قیمه می باشد زیرا خیلی زود آماده می شود و می توانید در کمترین زمان ممکن یک خورش خوشمزه و خوش رنگ داشته باشید. اما خورش قیمه یکی از خورشت های سنتی ایرانی می باشد که با پلو زعفرانی میل می شود و در بیشتر مراسمات و مجالس استفاده می شود. اما این خورشت ورژن های مختلفی دارد برای مثال با گوشت خرد شده یا مرغ و یا به صورت گیاهی نیز تهیه می شود ولی با گوشت قلقلی نیز بسیار خوشمزه است و می توانید به دلخواه در آن از سیب زمینی یا بادمجان سرخ شده نیز استفاده کنید. ترکیب خورشت قیمه با گوشت قلقلی با ترشی فوق العاده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لپه۱ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
لیمو عمانی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لپه را بهتر است از چند ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر نیز پخته شود سپس داخل قابلمه ریخته و بگذارید چند جوش بخورد و کف آن را دور بریزید و آبکش کنید. گوجه فرنگی را با پوست و یا بدون پوست پوره و یا رنده ریز کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

داخل قابلمه کمی روغن و زردچوبه ریخته تا داغ شود سپس یکی از پیازها را که بهتر است از سایز بزرگ استفاده کنید نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس لپه را به همراه رب اضافه کنید و تفت دهید دقت کنید لپه نباید زیاد تفت بخورد وگرنه دیرپز می شود و بعد پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا رب و پوره خوش رنگ شوند و بوی خامی رب از بین برود و در ادامه چند لیوان آبجوش بریزید و صبر کنید تا لپه پخته شود.

مرحله سوم: تهیه گوشت قلقلی

در ادامه یکی از پیازهای باقی مانده را رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید و با گوشت و ادویه ها مخلوط کنید و بعد خوب ورز دهید و از مواد به اندازه دلخواه گوشت قلقلی درست کنید و داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود و بعد گوشت قلقلی ها را سرخ کنید اگر زمان کافی دارید می توانید کمی به گوشت استراحت دهید تا منسجم تر شود.

مرحله چهارم: تهیه خورشت قیمه با گوشت قلقلی

در ادامه لیموعمانی ها را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید و داخل آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود و بعد به همراه گوشت قلقلی به خورشت اضافه کنید و نمک آن را اندازه کنید و صبر کنید تا کمی خورشت جا افتاده و روغن بی اندازد سپس به همراه پلو میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش قیمه با گوشت قلقلی

  1. پوره گوجه فرنگی باعث خوش رنگ شدن خورش می شود.
  2. می توانید از رب لیمو عمانی یا پرک لیموعمانی نیز استفاده کنید.
  3. اگر گوشت قلقلی خیلی شل بود و وا رفت ۱ ق غذا خوری آرد نخودچی اضافه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی سریع و آسان مرحله به مرحله
3 (60%) 2 votes