طرز تهیه کباب پاکستانی خوش عطر و بو و لذیذ با گوشت چرخ کرده به روش اصلی

دستور پخت کباب پاکستانی

طرز تهیه کباب پاکستانی

 

کباب پاکستانی یکی از کباب های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با گوشت چرخ کرده تهیه می شود و فوق العاده لذیذ و ساده است و می توانید داخل فر یا تابه تهیه کنید. این کباب عطر و بو فوق العاده ی دارد و اگر یک بار تهیه کنید عاشق طعم و مزه این غذای خوشمزه پاکستانی می شوید. پاکستان یکی از کشور های می باشد که تنوع غذای خیابانی زیادی دارد و در غذا های خود از ادویه های زیادی استفاده می کنند. شما توانید این کباب را شب قبل تهیه کنید و ورز دهید و داخل یخچال قرار دهید و اگر عجله دارید به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب پاکستانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب پاکستانی

  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • گشنیز ساطوری شده ۱/۲ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری به مقدار لازم

طرز تهیه کباب پاکستانی لذیذ و خوشمزه به روش رستورانی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. گشنیز را تمیز کنید ساطوری ریز خرد کنید. ۲ عدد از گوجه فرنگی را شسته و نگینی ریز خرد کنید. سیر را پوست بگیرید و پوره کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید گوشت را به همراه پیاز و گوجه فرنگی نگینی شده و گشنیز و ادویه ها و سیر خوب ورز دهید. برای این کار بهتر است دستکش انداخته و مواد را به خوبی ورز دهید تا منسجم شود و روی مواد را کشیده و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد گوشت برود.

مرحله سوم: پخت در فر

در ادامه باید سینی فر را چرب کنید و از مواد بردارید و با کمک کوبیده زدن یا دست به شکل کوبیده در بیاورید و داخل سینی فر قرار دهید و روی آن شکل دهید و روی سینی را فویل کشیده و ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه بگذارید تا کباب پاکستانی پخته شود و در انتها فویل را بردارید و از کره و زعفران روی کباب رومال کنید و ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید و به دلخواه می توانید در آخر گوجه فرنگی های باقی مانده را به همراه سیب زمینی پوست بگیرید و خرد کنید و داخل فر قرار دهید تا کبابی شود.

مرحله چهارم: پخت در تابه

در ادامه برای پخت در تابه نیز مواد کف تابه چرب شده بریزید و با کمک قاشق مانند کباب  تابه ای جدا کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و بعد از پختن یک طرف برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و به همراه سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب پاکستانی لذیذ و خوشمزه با گشنیز

  1. در هر دو روش از مخلوط کره و زعفران استفاده کنید و دو طرف کباب خوشرنگ شود.
  2. تهیه سیب زمینی کبابی یا سرخ شده دلخواه است.
  3. برای فر های برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کباب پاکستانی خوش عطر و بو و لذیذ با گوشت چرخ کرده به روش اصلی
5 (100%) 2 votes