طرز تهیه خورش قیمه با بامیه لذیذ و مجلسی و ساده با گوشت و مرغ

دستور پخت خورش قیمه با بامیه

طرز تهیه خورش قیمه با بامیه

 

خورش قیمه با بامیه یکی از خورشت های بسیار معروف است که به نام قیمه بامیه نیز مشهور است. این خورش در واقع ترکیب خورش قیمه و بامیه می باشد که طعم و مزه فوق العاده ای دارد و شما می توانید به سادگی آن را در خانه تهیه کنید. خورش ها از جمله دسته غذا های بسیار محبوب ما ایرانی ها می باشد که در کنار پلو سرو می شود. بامیه از صیفی جات بسیار خوشمزه است که می تواندی با آن انواع خورش ها را تهیه کنید. خورش قیمه بامیه را می توانید به دلخواه با مرغ یا گوشت و یا به صورت گیاهی آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوذش قیمه با بامیه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه با بامیه

  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • گوشت گوسفندی یا مرغ ۳۰۰ گرم
  • بامیه ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق فذا خوری
  • آب غوره ۲ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه بامیه با گوشت و مرغ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا لپه را باید برای نیم ساعت خیس کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و بهتر پخته شود. سپس برای ۱۰ دقیقه داخل آبجوش بجوشانید تا بو و کف آن از بین برود و بعد آبکش کنید. گوجه فرنگی ها را بدون بلانچ کرده پوره یا رنده ریز بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک قابلمه پیاز ها را با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. گوشت با مرغ را اضافه کنید و به همراه کمی فلفل سیاه و پودر دارچین تفت دهید تا گوشت حسابی سرخ شود. سپس لپه را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم: پخت گوشت و لپه

در ادامه رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. سپس گوحه فرنگی پوره شده را اضافه کنید و به همراه مواد تفت دهید و روی آن آب جوش بریزید و ابتدا حرارت را بالا ببرید و بعد اجازه دهید تا گوشت پخته شود. اگر از مرغ استفاده کنید آن را خرد کنید و زمان کمتری لازم است.

مرحله چهارم: پخت خورش قیمه بامیه

برای اضافه کردن بامیه باید آن را بشورید و سر آن را جدا کنید ت طوری که مایع لزج آن خارج نشود. سپس یک قابلمه آب را برداشته و بجوش بیاید و بامیه را اضافه کنید و بعد ۵ دقیقه جوشیدن بلافاصله در آب سرد قرار دهید و داخل کمی روغن سرخ کنید. بامیه را به خورش قیمه با بامیه اضافه کنید. در انتها نمک و آب غوره را اضافه کنید و مزه ها را بچشید و کمی زعفران بریزید و خورش را به همراه پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورشت قیمه بامیه

  1. می توانیداز چوب دارچین بجای پودر آن استفاده کنید.
  2. بهتر است بامیه بلانچ شده را در نیم انتهای استفاده کنید وگرنه زیاد له می شود.
  3. لپه را بیش از اندازه تفت ندهید وگرنه دیر پز می شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه