طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ و لوبیا قرمز مجلسی، خوشمزه و رستورانی

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

 

یکی از روش های تهیه قورمه سبزی می باشد ولی بجای گوشت قرار است از مرغ استفاده کنید. طعم و مزه قورمه سبزی با مرغ بسیار خوشمزه و چیزی از طعم و مزه اصلی کم ندارد. خیلی از بچه یا بزرگسالان گوشت نمی خورند و یا به دلیل بیماری های مختلف گوشت را از غذاهای خود حذف کردند ولی نمی توان ایرانی باشی و از خوردن قورمه سبزی محروم باشی. شما به دلخواه می توانید از هر قسمت مرغ برای تهیه این قورمه سبزی استفاده کنید ولی سینه بهترین قسمت می باشد. امروز در پارسی دی قورمه سبزی با مرغ و لوبیا قرمز مجلسی و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
لوبیا قرمز۱/۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
لیموعمانی۲ عدد
سبزی قورمه سبزی سرخ شده۷۰۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
آبغوره۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ مجلسی و رستورانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لوبیا قرمز را بهتر است از شب قبل خیس کنید تا نفخش گرفته شود و چندین بار حتما آبش را تعویض کنید سپس سبزی قورمه را آماده کنید برای تهیه سبزی قورمه از ترکیب شوید یک بسته، تره یک بسته، گشنیز یکی و نصفی، جعفری یکی و نصفی، شنبلیله یک چهارم بسته، اسفناج هم دوتا (اگه برگ چغندر بود یک بسته) پاک کرده و خوب با روغن جامد سرخ کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن زردچوبه تفت دهید تا کمی سبک و طلایی شود سپس سینه مرغ را به دلخواه می توانید فیله کنید و یا همان با استخوان با کمی نمک و فلفل سیاه پیازها تفت دهید تا سینه مرغ کمی سرخ و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: پخت قورمه سبزی با مرغ

در ادامه لوبیا و سبزی قورمه سرخ شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد به خوبی یکدست شوند سپس چند پیمانه آب جوش روی مواد ریخته و درب قابلمه را بگذارید تا قورمه سبزی جا افتاده و روغن بیندازد دقت کنید به اندازه کافی آب اضافه کنید تا دیگر نیازی به افزودن آب نباشد.

مرحله چهارم: افزودن لیموعمانی

لیموعمانی را از قبل سوارخ کرده و برای ۲۰ دقیقه در آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود سپس به همراه کمی آبغوره و زعفران دم کرده به قورمه سبزی اضافه کنید و بگذارید تا جا افتاده و مزه لیموعمانی خارج شود و در انتها نمک خورشت را اندازه کنید و به همراه پلو میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قورمه سبزی با مرغ

  1. می توانید از لوبیا چشم بلبلی یا چیتی نیز استفاده کنید.
  2. می تواند از پرک لیموعمانی نیز استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید ۱ ق غذا خوری رب نیز اضافه کنید.
  4. هر چقدر سبزی شما بیشتر سرخ شود رنگ قورمه سبزی شما تیره تر خواهد شد.
  5. حتما آبغوره در ۲۰ دقیقه انتهای اضافه شد تا رنگ خورش را کم نکند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ و لوبیا قرمز مجلسی، خوشمزه و رستورانی
3.7 (73.33%) 24 votes