طرز تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد بسیار خوشمزه و راحت ویژه محرم

دستور پخت حلوا نذری با یک کیلو آرد

حلوا نذری با یک کیلو آرد

 

حلوا نذری با یک کیلو آرد یکی از روش های بسیار ساده و تست شده برای حلوا می باشد که می توانید به راحتی در خانه با ۱ کیلو آرد یک حلوا نذری خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید با مقادیر گفته شده حدود ۴ دیس بزرگ حلوا نذری داشته باشید که می توانید برای سرو آن از تارت یا نان بستنی یا نان میکادو استفاده کنید و یا می توانید خیلی ساده داخل دیس بکشید و یک حلوای خوشمزه و راحت تهیه کنید و نذر خود را ادا کنید. در ایام محرم و صفر و ماه رمضان تهیه حلوا بسیار متداول می شود و هرکسی دوست دارد با هر مقدار وسیله ی که در خانه دارد یک نذری کوچک برای حاجت خود ادا کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد

  • آرد گندم یا سنکگ ۱ کیلوگرم
  • روغن ۶۰۰ گرم
  • آب ۴ پیمانه
  • شکر ۴ پیمانه
  • گلاب ۱ و ۱/۳ پیمانه
  • زعفران دم کرده ۲/۳ پیمانه
  • هل سابیده شده ۲ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد خیلی خوشمزه

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا باید آرد داخل تابه الک کنید تا پوک شود و بافت حلوا شما نرم تر شود. سپس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا رنگ آرد کمی تغییر کند و بوی خامی آن گرفته شود. دقت کنید باید حرارت متوسط باشد و حدود ۱ تا ۲ درجه آرد تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: افزودن روغن

حالا باید روغن جامد یا مخلوط روغن جامد و مایع را اضافه کنید و آرد را خوب سرخ کنید تا رنگ آن تیره شود. هرچقدر آرد بیشتر داخل روغن سرخ شود رنگ حلوا تیره تر می شود. این مرحله ممکن است ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد، در همین حین باید شربت حلوا را نیز تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه شربت

آرد و روغن را هم بزنید و داخل یک قابلمه آب و شکر و هل و زعفران و گلاب را بریزید و هم بزنید و صبر کنید تا دانه های شکر ذوب شود ولی به قوام نرسد. زیرا غلیظ شدن بیش از اندازه شربت باعث خشک شدن حلوا می شود. پس بعد از یک قل زدن شکر قابلمه شربت از روی حرارت بردارید و همچنان مشغول سرخ کردن آرد باشید تا به رنگ دلخواه برسد.

مرحله چهارم: تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد

وقتی آرد خوب سرخ شد باید قابلمه را از روی حرارت بردارید یا حرارت را خیلی کم کنید و در این مرحله مراقب باشید و به آرامی شروع به اضافه کردن شربت به مواد کنید و هم بزنید تا حلوا شکل بگیرد. سریع و تند باید هم بزنید تا حلوا سط قابلمه جمع شود و در انتها دو دسته تابه را بگیرید و حلوا را گهواره کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد خوشمزه و زعفرانی

  1. می توانید از شیره انگور بجای تهیه شربت استفاده کنید.
  2. می توانید ۱۰۰ گرم از روغن کم کنید و بجای آن از کره استفاده کنید.
  3. استفاده از روغن جامد و مایع باعث بافت بهتر حلوا می شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه حلوا نذری با یک کیلو آرد بسیار خوشمزه و راحت ویژه محرم
3.5 (69.76%) 41 votes