طرز تهیه انواع شربت نذری برای 100 نفر در ماه محرم و نکات آن

طرز تهیه انواع شربت نذری
با نزدیک شدن ایام محرم و قرار گرفتن ماه محرم در فصل تابستان، تهیه شربت برای نذری ایده بسیار خوبی است. به علاوه، این روزها تهیه غذای نذری هزینه زیادی دارد و شاید همه خانواده ها نتوانند از عهده تامین مخارج آن بر بیایند. اما تهیه شربت نیاز به صرف هزینه زیادی نداشته و در فصل تابستان یک نذری فوق العاده است. در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه انواع شربت نذری برای ماه محرم را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت زعفران 

آب۲۴ لیتر
آبلیمو تازه۱۰۰ سی سی (برابر با ۱ لیوان)
شکر۲ کیلوگرم
گلاب۲۰۰ سی سی(برابر با ۲ تا ۳ لیوان)
زعفران۰.۵ گرم
یخبه مقدار لازم

طرز تهیه تهیه شربت زعفران 

مرحله ۱

برای تهیه این شربت خوشمزه ابتدا باید زعفران را آب کنیم. برای این منظور ابتدا زعفران را به خوب کوبیده به شکل پودر در می آوریم و در یک ظرف شیشه ای می ریزیم. سپس چند تکه یخ کوچک به آن اضافه کرده و صبر می کنیم تا یخ در دمای محیط ذوب شود. این کار باعث رنگ دهی بهتر زعفران می شود. این روش از آب کردن زعفران با آب جوش تاثیر بهتری دارد.

مرحله ۲

اکنون باید شهد را آماده کنیم. برای این کار آب را در داخل یک دیگ ریخته و صبر می کنیم تا به جوش بیاید. سپس درجه حرارت شعله را کم کرده و شکر را به آن اضافه می کنیم. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا شربت با حرارت ملایم به جوش بیاید و غلیظ تر شود. بعد از اینکه شربت به قوام مورد نظر رسید، دیگ را از روی حرارت برداشته و صبر می کنیم تا کمی خنک شود.

مرحله ۳

پس از اینکه شربت کمی خنک تر شد، گلاب و زعفران آب شده را به قابلمه اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید ۳ تا ۴ قطره اسانس هل را به شربت اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که اسانس هل بسیار تلخ است و اگر به میزان زیادی اسانس هل به شربت اضافه کنید، شربت تلخ خواهد شد. پس از آن صبر کنید تا شربت کاملا خنک شود.

مرحله ۴

پس از خنک شدن شربت، لازم است تا آن را با آب و یخ رقیق نمایید و سپس سرو کنید. همچنین می توانید این شربت را در داخل بطری های درب دار ریخته و برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو

آب۲۴ لیتر
آبلیمو تازه۸ لیوان
شکر۴ کیلوگرم
گلاب۳ شیشه

طرز تهیه شربت آلبالو نذری برای ۱۰۰ نفر

مرحله ۱

ابتدا آبلیمو و شکر و گلاب را در یک ظرف با هم مخلوط می کنیم. سپس آب را به آنها اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا شکر در آن حل شود.

مرحله ۲

پس از اینکه شربت آماده شد، آن را در داخل یخچال نگهداری کنید تا کمی خنک شود. سپس در داخل لیوان ریخته و همراه با یخ سرو کنید.

شربت سکنجبین می تواند دمای بدن را در روزهای گرم تابستان کاهش دهد، بنابراین انتخاب مناسبی برای نذری در این فصل است. این شربت اشتها آور بوده و می تواند سردردهای ناشی از افت فشار را تسکین دهد. برای تهیه این شربت ابتدا باید شهد را تهیه کرده و سپس با میزان آب لازم مخلوط کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت خاکشیر نذری برای ۱۰۰ نفر

آب۱۰ لیوان
شکر۵ کیلوگرم
سرکه۵۰۰ گرم
نعناع۱ کیلوگرم

طرز تهیه شربت سکنجبین نذری برای ۱۰۰ نفر

مرحله ۱

برای تهیه این شربت ابتدا باید آب را با شکر مخلوط کنید و بر روی شعله گاز قرار دهید. پس از اینکه شکر حل شد، نعناع را شسته و داخل آن بریزید. همینطور که آب می جوشد، بوی نعناع نیز با آن همراه می شود.

مرحله ۲

اکنون کم کم سرکه را وارد شربت کنید. حرارت آن باید ملایم باشد و دائما باید شربت را هم بزنید. هنگامی که آب شربت کم و شربت غلیظ شد، آن را از روی شعله گاز خارج کنید.

مرحله ۳

در این مرحله شربت را از صافی رد کرده و اجازه دهید تا خنک شود.

مرحله ۴

این مایع غلیظ و شیرین را باید با میزان زیادی آب ترکیب کنید. برای تهیه نذری برای ۱۰۰ نفر لازم است تا ۴ لیتر از این مایع را با ۱۵ لیتر آب ترکیب نمایید.

مواد لازم برای تهیه شربت خاکشیر نذری برای ۱۰۰ نفر

شکر۳ کیلوگرم
آب۲۴ لیتر
عرق بیدمشک یا گلاب۲ الی  ۳ لیوان
خاکشیر۱ کیلوگرم
پودر زعفرانبه اندازه لازم

طرز تهیه شربت خاکشیر نذری برای ۱۰۰ نفر

مرحله ۱

ابتدا خاکشیر را بشوئید. سپس در آب نگه دارید و صبر کنید تا خیس بخورد.

مرحله ۲

اکنون ۲۴ لیتر آب را در داخل یک دیگ ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. هنگامی که آب جوش آمد، شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های شکر به طور کامل حل شوند. پس از اینکه دانه های شکر به خوبی حل شد، گلاب را به آن اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.

مرحله ۳

اکنون پودر زعفران را نیز در داخل شربت ریخته و اجازه دهید تا جوش آمده و غلیظ شود. پس از اینکه شربت به غلظت لازم رسید، آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله ۴

شربت ها را در داخل لیوان ها ریخته و خاکشیر را به آنها اضافه کنید. کمی آب و یخ نیز بر روی شربت ریخته تا رقیق تر شود. اکنون شربت آماده است و بهتر است که آن را خنک سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت تخم شربتی نذری برای ۱۰۰ نفر

آب۲۴ لیتر
تخم شربتییک کیلوگرم
زعفران دم کردهبه مقدار دلخواه
شکر۳.۵ کیلوگرم
لیموترش تازه۲۰ عدد

طرز تهیه شربت تخم شربتی نذری برای ۱۰۰ نفر

مرحله ۱

ابتدا تخم شربتی را در داخل یک کاسه ریخته و کمی آب به آن اضافه می کنیم تا لعاب انداخته و حجیم تر شود.

مرحله ۲

با استفاده از یک صافی ریز تخم شربتی ها را چندین مرتبه شست و شو دهید.

مرحله ۳

اکنون در داخل یک قابلمه شکر و آب ریخته و بر روی حرارت متوسط قرار دهید تا به آرامی بجوشد. هنگامی که به غلظت مورد نظر رسید، آن را از روی شعله گاز بردارید.

مرحله ۴

وقتی شیره خنک شد، تخم شربتی و زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و با آب خنک میل کنید.
در این مطلب سعی کردیم تا طرز تهیه انواع شربت نذری برای ماه محرم را برای شما توضیح دهیم. امیدوارم که این دستورهای تهیه برای شما مفید بوده و بتوانید این نذری ها را در ماه محرم تهیه کنید.
همچنین ببینید

از
11
دیدگاه

  • محمد ۱ سال پیش

    ممنون خدا خیرتون بده

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ
  • کوثر ۱ سال پیش

    ممنونم عالی بود

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ