طرز تهیه ترشی تره گیلانی خوشمزه و ساده با مقدار دقیق سبزی+ فیلم

دستور پخت ترشی تره گیلانی

طرز تهیه ترشی تره گیلانی

 

ترشی تره گیلانی یکی از خورش های اصیل ایرانی و گیلانی می باشد که در این فصل وقت بسیار مناسبی برای تهیه این غذای خوشمزه و ساده می باشد که با سبزی و تخم مرغ تهیه می شود و ما می توانید با یک کته خوشمزه سرو کنید. ترشی تره به دلیل استفاده از سبزی های مخصوص گیلانی به این مشهور شده است و روش پخت بسیار آسانی دارد. تنوع غذایی در گیلان بسیار بالا می باشد و این غذا در نقاط مختلف به روش های مختلفی تهیه می شود و ما سعی کردیم رسپی را در اختیار شما قرار دهید تا بتوانید به راحتی این غذا را تهیه و میل کنید و از خوردن یک غذای اصیل ایرانی و سنتی لذت ببرید. می توانید ویدیو مربوط به تهیه این غذا را در انتهای پست مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی تره گیلانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی تره گیلانی

  • گشنیز، شوید، اسفناج، تره،جعفری جمعا نیم کیلوگرم
  • خالیواش ۱/۴ پیمانه
  • نعنا ۱/۴ پیمانه
  • سیر خام ۷ جبه
  • برنح ۲ ق غذا خوری
  • آبغوره ۱ پیمانه
  • تخم مرغ به تعداد نفرات ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی تره گیلانی خوشمزه با تخم مرغ

مرحله اول: آماده سازی سبزی

در تهیه این غذا سبزی حرف اول را می زند، پس باید سبزی را ابتدا تهیه کنید. برای این غذا باید مقدار گشنیز و شوید و اسفناج بیشتر از بقیه ترکیب باشد. سبزی ها را پاک کنید و بشورید و به آن برگ سیر ساطوری شده نیز اضافه کنید و مواد را ساطوری کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن سبزی

در ادامه داخل یک تابه سبزی را بریزید و ابتدا بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا آب اضافی سبزی کشیده شود و بعد کمی روغن جامد اضافه کنید و هم بزنید و تا رنگ سبزی از خامی خارج و سرخ شود. می توانید این ترکیب سبزی را از بیرون به صورت آمده تهیه کنید.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

برنج را از قبل خیس کنید و بگذارید روی حرارت با ۲ لیوان آب کاملا پخته و له شود. وقتی برنج در حال له شدن می باشد باید سبزی خرد شده را اضافه کنید و بگذارید داخل خورش خوب پخته شود. سپس به ترش تره نمک و آبغوره اضافه کنید و هم بزنید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله چهارم: تهیه ترشی تره گیلانی اصل

داخل یک تابه دیگر سیر پوست کنده و پوره شده را به همراه کمی روغن و زردچوبه  تفت دهید و بعد نعنا و خالیواش را اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شود. سپس سبزی سرخ شده را به مواد مرحله قبل اضافه کنید و بگذارید تا قل بزند. در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید و بگذارید تا تخم مرغ خودش را بگیرد و بعد در انتها نمک اضافه کرده و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی تره گیلانی اصل با تخم مرغ

  1. می توانید بجای برنج از آرد برنج استفاده کنید.
  2. می توانید از سبزی خشک خالیواش و نعنا استفاده کنید ولی زیاد تفت ندهید وگرنه تلخ می شود.
  3. در انتها برای لذیذتر شدن می توانید ۴۰ گرم کره به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه