طرز تهیه بادمجان قالبی شیک و خوشمزه برای مهمانی با گوشت چرخ کرده

دستور پخت طرز تهیه بادمجان قالبی

طرز تهیه بادمجان قالبی

 

بادمجان قالبی یک ایده فوق العاده برای تهیه غذا می باشد که می توانید برای مهمانی و مجالس استفاده کنید. این غذا بسیار خوشمزه است و با گوشت چرخ یا خورشتی تهیه کنید و برای یک شام و یا نهار خوشمزه گزینه خوبی می باشد. برای تهیه این غذا باید از یک قالب ساده گرد یا میان تهیه استفاده کنید وسط قالب را با گوجه گیلاسی پر کنید. این غذا را می توانید را به همراه نان تازه یا برنج سرو کنید. این غذا به صورت لایه ای تهیه می شود و بهتر است از بادمجان های قلمی استفاده کنید و حتما پوست براق و شفاف داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بادمجان قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بادمجان قالبی

  • بادمجان ۱ کیلوگرم
  • پیاز ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ غذا خوری
  • زعفران نوک ق چای خوری
  • گوجه ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان قالبی شیک و خوشمزه برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت طولی برش بزنید. سپس بادمجان ها را داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید داخل این مخلوط قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجان ها را آبکش کنید و بگذارید تا روی دستمال نخی آب اضافه آن کشیده شود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

در ادامه بادمجان ها را باید سرخ کنید. برای سرخ کردن بادمجان ها داخل تابه روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید و روی دستمال روغنی قرار دهید. پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل همان تابه بادمجان به همراه کمی زردچوبه سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و خوب سرخ شود. در ادامه زعفران و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. مواد میانی تهیه شده را از روی حرارت بردارید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و بهتر است کمی سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله چهارم: تهیه بادمجان قالبی

یک قالب را انتخاب کنید و بادمجان ها را داخل قرار بچینید به طور که نصف داخل قالب باشد و نصف آن از قالب بیرون باشد سپس سیب زمینی ها را کف ظرف چیده و بعد از مواد گوشتی و بعد مجدد لایه هارا تکرار کنید و در انتها می توانید روی لایه آخر گوجه ها را خرد کنید و بریزید و بادمجان های بیرون زده روی قالب قرار دهید و روی قالب فویل کشیده و برای ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و در انتها گریل را روشن کنید تا سطح غذا طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بادمجان قالبی شیک و خوش طعم در قالب

  1. برای سرو این غذا به راحتی روی یک دیس برگردانید.
  2. بادمجان ها را زیاد سرخ نکنید در حدی که نرم شود.
  3. می توانید از گوشت خورشتی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه