طرز تهیه کشک بادمجان کبابی [رژیمی] ساده و خوشمزه با گردو برای دو نفر

دستور پخت طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

 

کشک بادمجان کبابی یکی از روش های کشک بادمجون می باشد که بسیار ساده و رژیمی می باشد و می توانید به راحتی برای مهمانی و مجالس می توانید به راحتی این غذای خوشمزه و کبابی را تهیه کنید. کشک بادمجون یکی از خوراک های بسیار سنتی و فوق العاده ما ایرانی ها می باشد که پای ثابت سفره های مجالس ما ایرانی ها می باشد و شما می توانید با نان تازه باگت یا سنگک تازه تهیه کنید. کشک بادمجان همان طور که از نام آن مشخص می باشد با بادمجان و کشک تهیه می شود و فاقد گوشت می باشد و گزینه خوبی برای گیاه خوار ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کشک بادمجان کبابی ساده و خوشمزه به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان کبابی رژیمی

  • بادمجان ۵ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۵ حبه
  • عصاره گوشت به دلخواه ۱ عدد
  • نعنا خشک ۲ ق غذا خوری
  • کشک ۱/۲ پیمانه
  • مغز گردو خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • پیاز داغ، سیر داغ برای تزیین به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی با گردو بدون گوشت رستورانی 

مرحله اول: کبابی کردن بادمجان

ابتدا برای تهیه این غذای خوشمزه باید بادمجان را کباب کنید. برای کبابی کردن بادمجان به سه روش می توانید عمل کنید که ما هر سه روش را به شما یاد خواهیم داد. می توانید از یک توری مخصوص کبابی کردن استفاده کنید و بادمجان های شسته شده را داخل توری قرار دهید و به روی گاز کباب کنید و یا می توانید به روی زغال کباب کنید. اما می توانید بادمجان را در فر نیز کباب کنید برای این کار بادمجان ها را روی سینی فر قرار دهید و در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و هر ۱۰ دقیقه بادمجان ها را بچرخانید تا خوب کبابی شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

سر بادمجان ها را بزنید و بعد با سرد شدن پوست بادمجان را جدا کنید. می توانید بادمجان ها را به همراه یک رزماری داخل نایلون قرار دهید و صبر کنید کمی بخار کند و بعد پوست بادمجان ها را بگیرید. حالا بادمجان ها را به کمک گوشتکوب برقی یا دست یا چاقو له یا ساطوری کنید. پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه با کیم زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم: پخت کشک بادمجان کبابی شمالی

در ادامه سیر ها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا عطر و بو سیر بلند شود. بادمجان ها را نیز اضافه کنید و با مواد کمی تفت دهید و عصاره گوشت را که می توانید به صورت نصفه یا درسته استفاده کنید را پودر کنید و کمی آب جوش روی بادمجان ها بریزید و بگذارید برای نیم ساعت روی حرارت کم پخته و جا افتاده شود.

مرحله چهارم: تهیه کشک بادمجان کبابی

در ادامه وقتی آب داخل تابه تمام شود. کشک را کمی با آب جوش رقیقه کنید و اضافه کنید و هم بزنید و حرارت را بالا ببرید تا آب اضافی مواد کشیده شود. داخل یک تابه نعنا داغ را به همراه روغن تفت دهید و بعد نصف آن را به کشک بادمجان اضافه کنید و بعد گردو را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. بعد از غلیظ شدن کشک بادمجان آن را داخل بشقاب سرو ریخته و به همراه پیاز داغ و سیر داغ تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کشک بادمجان کبابی رستورانی برای دو نفر

  1. افزودن گردو دلخواه است و می توانید آن را حذف کنید.
  2. عصاره چون حاوی نمک است بهتر است نمک را حذف کنید و یا خیلی کم استفاده کنید.
  3. نعنا نباید زیاد روی حرارت قرار دهید وگرنه می سوزد و تلخ می شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه