طرز تهیه بادمجان ناردونی خوش طعم و شیک و مجلسی با رب انار

طرز تهیه بادمجان ناردونی

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید آن را با دستور پخت های متفاوت تهیه کنید و حتی می توانید طعم و مزه آن را متناسب با ذائقه خود تغییر دهید. بادمجان ناردونی را می توان هم به صورت ترش و هم به صورت ملس سرو کنید و حتی می توانید با اضافه کردن گردو داخل این خورش، آن را مجلسی و شیک کنید و برای مهمانی ها و مجالس خود سرو کنید. بادمجان ناردونی را می توانید با نان یا با برنج معطر ایرانی سرو کنید. یکی از مواد اولیه این غذای خوشمزه، بادمجان می باشد و این غذا یک پیشنهاد ویژه برای دوست داران بادمجان است و به دلیل داشتن رب انار و همچنین دانه های بهشتی انار بسیار خوش رنگ و لعاب است. حتما آن را تهیه کنید و از خوردن این غذای فوق العاده لذت ببرید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه بادمجان ناردونی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۲ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۲ عدد
رب انار ترش یا ملس۲ ق غذا خوری
رب آلو جنگلی۱ ق چای خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
انار دان شدهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان ناردونی با رب انار و گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی مواد

پیاز ها را بشورید و پوست کنید. سپس روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. گوجه فرنگی را بشورید و داخل میکسر یا غذا ساز بریزید تا به صورت پوره شود. انار را بشورید و آن ها را به مقدار نیاز دان کنید. سیر را بشورید و پوست بگیرید و پوره کنید. مواد را کنار بگذارید. بادمجان ها را بشورید و پوست بگیرید. سپس داخل آبکش قرار دهید و روی آن ها نمک بریزید به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. بعد این زمان بادمجان ها را بشورید تا نمک اضافه آن خارج شود و روی دستمال تمیز بگذارید تا آب آن کشیده شود.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت چرخ کرده

داخل تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی شعله ملایم بگذارید تا گرم شود. سپس ۱ عدد از پیاز های نگینی خرد شده را داخل تابه اضافه کنید تا آن ها سبک شوند و از خامی خارج شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه که شامل نمک . زردچوبه و فلفل سیاه می باشد به گوشت بزنید و آن ها را تفت دهید. بعد از مقداری تفت دادن رب را اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم رنگ باز کند. سپس پوره گوجه از قبل آماده شده را به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا باهم ترکیب شوند و مزه مواد به خرد هم بروند.

مرحله سوم: تفت بادمجان و آماده سازی سس

بادمجان ها را در تابه مناسب با مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید. بعد از کمی سرخ شدن زیر شعله را خاموش کنید. در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس پیاز های از قبل خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا سبک و طلایی شوند. رب گوجه و رب انار و رب آلو رو اضافه کنید و تفت بدید و مقداری آب بریزید ،دانه های انار را اضافه کنید. سپس نمک و فلفل را اضافه کنید و کنار بگذارید تا مرحله بعد از سس استفاده شود.

مرحله چهارم: آماده سازی بادمجان ناردونی

بادمجان ها را با استفاده چاقو از وسط برش دهید و داخل بادمجان ها را با مواد گوشتی و سس از قبل آماده شده پر کنید. سپس بادمجان های شکم پر را داخل قابلمه سس رب انار و رب آلو جنگلی قرار دهید و روی بادمجان ها، دانه های انار بریزید و اجازه بدهید به مدت نیم ساعت با شعله ملایم بپزید و جا افتاده شود. بعد از این مدت بادمجان ناردونی آماده است. می توانید با برنج و نان سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه بادمجان ناردونی خوشمزه و شیک

  1. می توانید داخل خورش از فلفل سبز و گوجه فرنگی استفاده کنید.
  2. می توانید این خورش را با سبزی خوردن تازه سرو کنید.
  3. قرار دادن بادمجان در نمک باعث گرفتن تلخی آن می شود.
  4. می توانید متناسب با ذائقه خود مقداری شکر برای ملس شدن غذا داخل سس استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه