طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت و گردو مجلسی و خوشمزه به روش گیلانی

طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت

 

یکی از بهترین ها در نوع خودش می باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که در کشک بادمجون از گوشت چرخ کرده استفاده می شود. اما کشک بادمجون با گوشت یکی از منحصر به فرد ترین خوراک های سنتی ایرانی می باشد که بیشتر در گیلان و رشت و رحیم آباد تهیه می شود و در واقه یک نوع خوراک عیانی و مجلسی به حساب می آید که در بیشتر مهمانی خاص در زمان گذشته تهیه می شده ولی شما می توانید با یک رسپی فوق العاده این خوراک خوشمزه را در منزل تهیه کنید. اما برای تهیه کشک بادمجون از هر نوعی که باشد خرید و انتخاب بادمجان شرط اول تهیه آن می باشد پس بهتر است از بادمجان های کشیده و قلمی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بادمجان۱ کیلوگرم
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز سرخ شده۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
سیر۵ حبه
نعناع خشک۲ ق غذا خوری
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
پیاز داغبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کشک بادمجان با گوشت و گردو

مرحله اول: تهیه مایه گوشتی

ابتدا پیاز داغ یا پیاز سرخ شده را به همراه روغن داخل تابه بریزید. می توانید پیاز را خلالی خرد کنید و تفت دهید تا سرخ شود یا از پیاز داغ آماده استفاده کنید. سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه آن کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه بزنید و گوشت را خوب سرخ کنید. در ادامه رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. این مایه بدست آمده را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و برای نیم ساعت داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. سپس خوب خشک کنید و داخل روغن سرخ کنید. می توانید برای سرخ کردن از فر استفاده کنید تا روغن کمتری به خود بگیرد. بادمجان ها را بعد از سرخ کردن خوب بکوبید و له کنید. می توانید بادمجان ها را به صورت درست سرخ کنید و مواد میانی را در بین بادمجان قرار دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سیرهای پوره شده را کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و بعد نعنا داغ را افزوده و برای ۳۰ ثانیه تفت دهید. حالا وسط بادمجان های درسته از مواد گوشتی قرار دهید. اگر بادمجان ها را له کردید آن را به همراه سیر داغ و نعنا داغ کمی تفت دهید و بعد مواد گوشتی را اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کشک بادمجان رشتی

در ادامه کشک را به مواد اضافه کنید و بعد گردو خرد شده و کمی زعفران دم کرده و در انتها ۱/۲ پیمانه آب جوش به مواد اضافه کنید و درب ماهیتابه را قرار دهید تا مواد پخته و یکدست شود. سپس در دیس سرو کشیده و با کمی پیاز داغ و سیر داغ و به دلخواه می توانید کمی از مواد گوشتی را برای تزئین نگه دارید و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کشک بادمجان رشتی با گوشت چرخ کرده و گردو

  1. برای اینکه بادمجان ها روغن کمتری جذب کنند می توانید به آن ماست یا سفیده تخم مرغ بزنید.
  2. می توانید این غذا را به دو صورت تهیه کنید. بادمجان ها را له کنید و یا مواد را در بین بادمجان سرخ شده بگذارید.
  3. نعنا را زیاد تفت ندهید وگرنه تلخ می شود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه