طرز تهیه بورک تن ماهی ساده و خوشمزه ترکیه ای با خمیر یوفکا

دستور پخت بورک تن ماهی

طرز تهیه بورک تن ماهی

 

بورک تن ماهی یکی از انواع بورک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و با خمیر یوفکا تهیه می شود و یکی از غذاهای بسیار معروف ترکیه می باشد که به بروکاس نیز معروف است. بورک ها با مواد مختلفی پر می شود و بیشتر در فر پخته می شود ولی می توانید داخل روغن نیز آن ها را سرخ کنید. بورک ها را می توانید برای شام با نهار یا برای مهمانی و تولد ها تهیه کنید. اما بورک تن ماهی فوق العاده ساده است که همراه با یک سس بی نظیر یاد خواهید گرفت. امروز در پارسی دی طرز تهیه بورک تن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بورک تن ماهی با خمیر یوفکا

  • تن ماهی ۱ قوطی
  • فلفل دلمه رنگی ۱ عدد
  • ریحان ۱ دسته
  • پنیر خامه ای ۱ بسته
  • سس فلفل تند ۱ ق چای خوری
  • پنیر پارمزان ۱/۴ پیمانه
  • خمیر یوفکا ۱ بسته
  • لیموترش ۱ عدد

طرز تهیه بورک‌ تن ماهی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید تن ماهی را بجوشانید. شما می توانید از هر نوع طعمی که دوست دارید از تن ماهی استفاده کنید. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود درب تن ماهی را باز کنید و اگر خیلی روغن اضافه ای داخل آن هست بیرون بریزید. ریحان را پاک کنید و ساطوری ریز خر کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه تن ماهی را داخل کاسه بریزید و فلفل دلمه را نگینی ریز خرد کنید و به همراه پنیر خامه ای و پارمزان و ریحان و آب نصف یک لیموترش و سس تند را بریزید. حالا با چنگال همه مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: پیچیدن بورک

در ادامه باید خمیر بورک را که می توانید از خمیر مستطیل یا گرد استفاده کنید را با کمی آب با کمک فرچه آشپزی خیس نمدار کنید و بعد از مواد تهیه شده ابتدای خمیر قرار و آن را رول کنید و در انتها رول کمی آی روی خمیر بزنید تا مانند چسب عمل کنید و مانع باز شدن بورک در حین پخت می شود. در ادامه کف یک ظرف پیرکس را کمی چرب کنید.

مرحله چهارم: پخت بورک تن ماهی

حالا بورک های آماده شده را داخل ظرف به صورت مارپیچ قرار هید و روی بورک ها را با کمک فرچه روغن بزنید و به دلخواه کنی کنجد و سیاه دانه بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه  بگذارید تا کمی طلایی شود. سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود و بعد برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بورک تن ماهی

  1. اگر پنیر پارمزان نداشتید می توانید از پنیر پیتزا رنده شده استفاده کنید.
  2. می توانید برای خوش رنگ شدن بورک روی آن ها را با زرده تخم مرغ رومال کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر باید دما ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه