طرز تهیه بورک ترکی ساده و پنیری با گوشت و خمیر یوفکا بدون فر

دستور پخت بورک ترکی

طرز تهیه بورک ترکی

 

بورک ترکی یکی از انواع رول ها می باشد که بسیار ساده ولی خوشمزه و پر طرفدار است و همان طور که از نام این غذا پیداست یک غذای ترکی می باشد که اصالت آن برای کشور ترکیه می باشد ولی در شهر های همسایه و آفریقا نیز تهیه می شود. بورک ترکی را می توانید رول کنید و داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید با کمی شیر و زعفران رومال کنید و در فر یا توستر قرار دهید که در این پست هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید آن را به سادگی برای شام یا نهار و یا مهمانی ها مختلف به راحتی در خانه تهیه کنید. بورک ها نیازمند یک خمیر هستند که خمیر یوفکا یکی از بهترین خمیرها برای تهیه این غذا می باشد و زمان تهیه آن را بسیار کاهش می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بورک ترکی با گوشت و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید

مواد لازم برای تهیه بورک ترکی با فر و بدون فر

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • قارچ ۶ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • خمیر مخصوص بورک یا سمبوسه ۱ بسته
  • زعفران به مقدار لازم
  • پنیر رنده شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه بورک ترکی پنیری با خمیر یوفکا و گوشت چرخ کرده

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا گرم شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی خیلی ریز یا رنده کنید و داخل تابه بریزید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و کمی سرخ کنید تا گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود، سپس همه ادویه های گفته شده را اضافه کند و تفت داده تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله دوم: افزودن قارچ

در ادامه وقتی گوشت خوب سرخ شد باید قارچ را که از قبل شسته و اسلایس کردید اضافه کنید و تفت داده تا آب قارچ کشیده شود، فلفل دلمه را نیز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و تفت داده تا فلفل دلمه ها کمی نرم شوند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه رب را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس کمی آب روی مواد ریخته و درب تابه را برای ۱۰ دقیقه قرار دهید تا گوشت خوب پخته شود. بعد از ۱۰ دقیقه اگر مواد باز آب اضافه داشت درب تابه را باز کنید تا آب اضافی تبخیر شود.

مرحله چهارم: تهیه بورک ترکی در فر و تابه

خمیر یوفکا را برداشته و روی سطح کار قرار دهید و کمی با فرچه آغشته به آب رومال کنید تا خمیر کمی نرم شود و در حین رول کردن نشکند. سپس کمی از مواد گوشتی خنک شده روی خمیر قرار دهید و بعد پنیر را اضافه کنید، دقت کنید باید ۳ سانت از هر طرف مواد گوشتی فاصله داشته باشند تا در هنگام پختن از خمیر بیرون نزند. خمیر را رول کنید و حالا رول ها را داخل تابه سرخ کنید تا طلایی و پنیر ذوب شود و برای پخت در فر نیز باید رول ها را رومال کنید (با کمی زعفران و شیر) سپس روی سینی فر قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بورک ترکی با گوشت و پنیر در خانه

  1. می توانید مواد میانی را به دلخواه خود تغییر دهید.
  2. حتما پنیر را وسط مواد بریزید تا در هنگام پختن از رول ها خارج نشود.
  3. می توانید از پوره گوجه فرنگی و سیر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بورک ترکی ساده و پنیری با گوشت و خمیر یوفکا بدون فر
3.3 (66.67%) 3 votes