طرز تهیه بورک بادمجان ترکیه ای خوشمزه با گوشت چرخ کرده و خمیر یوفکا

طرز تهیه بورک بادمجان

 

یکی از غذاهای بین المللی می باشد که بسیار خوشمزه است و اصالت بورک ها برای کشور ترکیه می باشد شما می توانید این بورک را مانند تصویر در قالب و یا به صورت رولی و تک نفره تهیه کنید. بورک ها در استانبول بسیار پر طرفدار و محبوب هستند و به عنوان یک میان وعده یا پیش غذا یا حتی غذای اصلی سرو می شوند، بورک از یک لایه خمیر نازک یوفکا تهیه شده و با مواد مختلف پر می شوند و به دلخواه داخل روغن یا فر طبخ می شوند. اگر شما بادمجان را دوست دارید می توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی بورک بادمجان با گوشت چرخ کرده و خمیر یوفکا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۴ عدد
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
رب۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
خمیر یوفکا۱ بسته
کره۲ ق غذا خوری
شیر۲ ق غذا خوری
کنجد یا سیاه دانهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه بورک بادمجان و گوشت با خمیر یوفکا

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

برای شروع تهیه این بورک بادمجان ها را پوست گرفته و به شکل مکعبی ریز خرد کنید و داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی آنها گرفته شود سپس آبکش کنید و خوب شسته تا نمک اضافی آن برود و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود در ادامه سیر را نیز افزوده و هم بزنید تا بوی سیر خارج شود در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: پخت مواد میانی

در ادامه بادمجان ها را افزوده و با گوشت تفت دهید تا کمی نرم شود سپس رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و در انتها ۱/۲ پیمانه آب ریخته و در تابه را قرار دهید تا مواد پخته و غلیظ شوند در انتها مواد اصلا نباید آب اضافی داشته باشد مواد کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه و پخت بورک بادمجان

کره را ذوب کرده و با شیر مخلوط کنید و خمیر یوفکا را با قلمو مخلوط کره و شیر خوب خیس کنید سپس مقداری از مواد گوشتی را در ابتدا خمیر گذاشته و لبه های دو طرف را نیم سانت به داخل تا کنید سپس خمیر را رول کنید و در انتها از مخلوط کره و شیر زده تا خوب فیکس و مانند چسب عمل کند.

مرحله پنجم: پخت بورک بادمجان

همه بورک ها را آماده کنید و روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی انداختید قرار دهید و به دلخواه روی آن را با کره و شیر رومال و کنجد بپاشید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا طلایی شوند سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بورک بادمجان با گوشت چرخ کرده

  1. افزودن سیر اختیاری می باشد و قابل حذف است.
  2. می توانید از گوجه فرنگی رنده شده به جای رب استفاده کنید.
  3. می توانید از هر نوع خمیر مستطیل یا مثلثی برای تهیه این بورک استفاده کنید.
  4. می توانید بورک ها را داخل روغن سرخ کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه