طرز تهیه بورک پفی ساده و خوشمزه ترکیه ای با گوشت چرخ کرده

دستور پخت بورک پفی

طرز تهیه بورک پفی

 

بورک پفی یکی از معروف ترین و محبوب ترین بورک ها در ترکیه می باشد که برای افطار بیشتر تهیه می کنند و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور است و بسیار ساده تهیه می شود و دستوری همانند تهیه پیراشکی دارد این بورک در ترکیه بیشتر در کنار سوپ اوزگلین سرو می شود و مکمل هم می باشد ولی شما می توانید به تنهایی نیز سرو کنید همچنین برای مهمانی و تولد نیز گزینه بسیار خوبی است شما ابتدا خمیر خوشمزه خودتان را تهیه می کنید و مواد میانی را داخل بورک قرار می دهید و سرخ می کنید شما می توانید از خمیرهای آماده استفاده کنید ولی این خمیر هم مقرون به صرفه و هم بسیار خوب است. امروز در پارسی دی بورک پفی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر بورک پفی

  • آرد سفید ۵۰۰ گرم
  • ماست ۲ ق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • آب به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن به مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی بورک پفی

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • جعفری ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه بورک پفی ترکیه ای با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: مخلوط کردن مواد خمیر

ابتدا در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر، نمک و کمی فلفل سیاه و آویشن و زردچوبه بریزید و هم بزنید سپس داخل یک کاسه دیگر تخم مرغ و ماست را با هم مخلوط کرده و هم بزتید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

حالا مواد خشک ترکیب شده را به مخلوط ماست و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید حالا باید به مقدار لازم آب بریزید تا جایی که کم کم یک خمیر تهیه شود سپس خمیر را خوب ورز دهید تا نرم شود خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا منسجم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید سپس داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را اضافه کنید و به آن کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود در انتها جعفری ساطوری شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه بورک پفی

خمیر را بعد از استراحت روی سطح آردپاشی شده باز کنید و از خمیر چانه کوچک بگیرید و هر چانه را به شکل گرد باز کنید می توانید از یک قالب گرد یا کاسه استفاده کنید تا تمام خمیرها یک اندازه شود سپس روی هر دایره مقداری مواد گوشتی ریخته و دور لبه ها را با آب یا مخلوط زرده تخم مرغ بزنید و دایره را تا کنید.

مرحله پنجم: پخت بورک پفی

دایره ها باید نیم دایره شوند حالا یک تابه گود برداشته و داخل آن روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود سپس بورک ها را داخل روغن انداخته و آنها را سرخ کنید و صبر کنید تا طلایی شود سپس در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بورک پفی

  1. بسته به نوع آب خور آردها ممکن است مقدار استفاده از آب متغیر باشد پس کم کم آب اضافه کنید.
  2. به دلخواه می توانید از انواع سبزیجات دیگر در تهیه این بورک استفاده کنید.
  3. زرده تخم مرغ با آب برای رومال دور خمیر مانند چسب عمل کرده و آن را فیکس می کند.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه