طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ مجلسی، خوشمزه و آسان

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ مجلسی، خوشمزه و آسان

 

اشترودل نوعی غذای بین المللی خوشمزه و لذیذ است که در این مطلب از وبسایت پارسی دی قصد داریم تا در مورد نحوه تهیه آن به طور کامل توضیح دهیم. با ما همراه باشید. اشترودل در واقع نوعی غذای بین المللی است که ابتدا در اتریش و شهر وین تهیه شد. این غذا به تدریج در کل جهان رایج شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. اشترودل هم به عنوان غذای اصلی سرو شده و هم به شکل دسر تهیه می شود. انواع مختلف اشترودل مرغ و گوشت نیز موجود است. امروز در پارسی دی قصد داریم تا طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ را توضیح دهیم.

مواد لازم 

خمیر مایهیک قاشق چایخوری
شکریک قاشق چایخوری
تخم مرغدو عدد
روغن مایع۱۲۰ گرم
نمکنصف قاشق چایخوری
آردبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
قارچیک پیمانه
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
جعفریمقدار کافی
پنیر پیتزا۲ قاشق غذاخوری
آب ولرمیک لیوان و یک پیمانه
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه گوشت و قارچ

آموزش اشترودل گوشت و قارچ

مرحله ۱:

برای شروع ابتدا خمیر اشترودل را تهیه می کنیم. برای این کار ابتدا یک لیوان آب ولرم و یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری خمیر مایه را در داخل یک ظرف مخلوط می کنیم. به مدت ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا خمیر مایه اثر کند. پس از اینکه کمی پف کرد، ۲ عدد تخم مرغ و ۱۲۰ گرم روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. سپس مخلوط را هم می زنیم و آرد را کم کم به این ترکیب اضافه می کنیم. توجه کنید که آرد را به اندازه ای اضافه کنید که خمیر تهیه شده به کف دست تان نچسبد. سپس به مقدار مورد نیاز نمک و فلفل را به خمیر اضافه کرده و روی آن را با یک پارچه بپوشانید. خمیر را باید در یک جای گرم نگهداری کنید تا پف کند و حجم خمیر افزایش پیدا کند.

طرز تهیه اشترودل

مرحله ۲:

اکنون قصد داریم تا طرز تهیه مواد اشترودل را توضیح دهیم. یک عدد پیاز را شسته و با چاقو پوست بکنید. سپس آن را به شکل ریز ریز خرد کنید. کمی روغن را در کف ماهیتابه ریخته و صبر کنید تا روغن داغ شود. پس از داغ شدن روغن، پیازها را در داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آنها طلایی شود.

مرحله ۳:

در این مرحله ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را به ماهیتابه اضافه کنید و دائما هم بزنید تا گلوله های بزرگ گوشت در داخل ماهیتابه باقی نماند. پس از آنکه سرخ شد، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت پخته و آب آن بخار شود.

مرحله ۴:

یک پیمانه قارچ را با آب بشوئید و آن را به اندازه های کوچک خرد کرده و یا ورقه ای خرد می کنیم و آنها را در داخل ماهیتابه روغن می ریزیم و قارچ ها را در داخل روغن تفت می دهیم تا آب آن خارج شود. سپس قابلمه گوشت و پیاز داغ را به آن اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله ۵:

کمی جعفری را با آب و نمک شسته و آن را آبکش می کنیم تا آب آن خارج شود. سپس آن را با چاقو خرد می کنیم و به ماهیتابه حاوی گوشت اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم. می توانید مزه این مواد را امتحان کرده و نمک و فلفل را به مقدار کافی به مایه اشترودل اضافه کنیم. اکنون مایه آن آماده است.

طرز تهیه اشترودل با گوشت و قارچ

مرحله ۶:

بر روی یک سطح آرد بپاشید و با وردنه خمیر را باز کنید. خمیر را به شکل مستطیل در بیاورید و مایه اشترودل آماده در مرحله قبل را همراه با پنیر پیتزا در یک طرف خمیر می ریزیم و طرف دیگر خمیر را مانن عکس برش می دهیم و طرف برش خورده خمیر را روی مواد می گذاریم تا کاملا خمیر روی مواد را بپوشاند.

دستورپخت اشترودل

مرحله ۷:

فر را از ۲۰ دقیقه قبل در درجه حرارت ۱۸۰ درجه روشن می کنیم. در این مرحله بر روی خمیری که از قبل آماده شده، با برس کمی تخم مرغ روی آن پخش کرده و در صورت تمایل کنجد می پاشیم و آن را در سینی فر که آن را چرب کرده ایم، قرار می دهیم. پس از نیم ساعت اشترودل آماده می شود و آن را از فر خارج می کنیم و در یک ظرف مناسب سرو می کنیم.

دستورپخت اشترودل گوشت و قارچ

اشترودل گوشت و قارچ یک غذای خوشمزه و لذیذ است که در سرتاسر جهان تهیه می شود. انواع مختلفی از اشترودل از جمله اشترودل گوشت و مرغ وجود دارد. در اینجا نحوه تهیه اشترودل گوشت را توصیح دادیم.امیدواریم از مزه آن لذت ببرید.

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ مجلسی، خوشمزه و آسان
3.8 (76.07%) 56 votes