طرز تهیه کباب بوقلمون سیخی خانگی خوشمزه و مجلسی در تابه

طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون

 

یکی از کباب های خوشمزه است که با گوشت بوقلمون تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای کسانی که طعم و مزه بوقلمون را دوست دارند بسیار مناسب است همچنین گوشت بوقلمون به دلیل بافتی که دارد حجم خود را از دست نمی دهد و در مقایسه با گوشت قرمز بسیار مقرون به صرفه تر می باشد شما می توانید این کباب کوبیده بوقلمون را روی زغال و یا روی سیخ های چوبی داخل تابه سرخ کنید. گوشت بوقلمون برای ورزشکاران، بهبود عملکرد روده، کمک به کاهش وزن و تقوبت استخوان ها بسیار مفید است. امروز در پارسی دی کباب بوقلمون سیخی خانگی خوشمزه و مجلسی در تابه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه بوقلمون۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۱ حبه
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده بوقلمون سیخی خانگی در تابه

مرحله اول: آماده سازی بوقلمون

ابتدا سینه بوقلمون را خرد کنید و بعد داخل غذاساز ریخته و یا داخل چرخ گوشت آن را خوب میکس و چرخ کنید.

مرحله دوم: افزودن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید و بعد سیر را نیز پوره کنید و همه را داخل کاسه ریخته و سینه بوقلمون چرخ شده به همراه کمی زعفران و آب لیموترش و ادویه ها خوب هم بزنید تا مواد طعم دار شود و بعد مواد را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا طعم ها به خورد هم بروند.

مرحله سوم: کباب کردن در تابه

در ادامه وقتی گوشت بوقلمون مزه دار شد کف تابه مقداری کره و روغن ریخته تا داغ شود سپس از مواد کباب بردارید و به سیخ های چوبی بزنید و به آن شکل دهید سپس داخل تابه با حرارت متوسط قرار دهید تا کم کم شروع به پختن کند وقتی یک طرف آن پخته شد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته و طلایی شود در انتها کمی زعفران و کره آب شده روی آن بریزید و با پلو سرو کنید.

مرحله چهارم: کباب کوبیده بوقلمون

اگر دوست دارید گوشت بوقلمون را به روی زغال تهیه کنید دست های خود را کمی مرطوب کنید و از مواد بردارید و روی سیخ به آن شکل دهید و به روی زغال داغ قرار داده و بگذارید تا پخته و طلایی شود و در هنگام سرو کمی کره ذوب شده روی آن بریزید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کباب کوبیده بوقلمون مجلسی 

  1. می توانید در پخت در تابه بجای سیخ زدن مانند کباب تابه ای مواد را داخل تابه پهن کنید و با کفگیر آن را برش بزنید و سرخ کنید.
  2. می توانید سیر را حذف کنید.
  3. به همراه گوشت می توانید ۱ عدد فلفل دلمه را نیز چرخ کنید.
  4. می توانید از ابتدا همه مواد را داخل غذاساز ریخته و میکس کنید.
  5. زیاد روی حرارت نگه ندارید وگرنه گوشت بوقلمون خشک می شود.
  6. در کنار این کباب می توانید گوجه و فلفل نیز کباب کنید.
  7. برای پخت کباب کوبیده بوقلمون در فر به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه