طرز تهیه کباب مارپیچ خوشمزه و مجلسی با گوشت قلقلی و سینه مرغ

دستور پخت کباب مارپیچ

طرز تهیه کباب مارپیچ

 

کباب مارپیچ در واقع ترکیب گوشت با سینه مرغ است که می توانید هم گوشت را دور جوجه بپچانید و یا برعکس این کار را بکنید و به سیخ چوبی زده و داخل تابه سرخ کنید. برای تهیه این غذا شما هم به سینه مرغ فیله شده و هم گوشت چرخ کرده و چند عدد سیخ چوبی نیاز دارید. کباب مارپیچ یکی از غذاهای خوشمزه و کباب هایی است که به راحتی تهیه می شود همیشه طعم و مزه کباب برای ما ایرانی ها بسیار دلچسب است حالا چه بهتر که این دو با هم ترکیب شوند و یک کباب میکس عالی شکل بگیرد. همه ما جوجه کباب و یا کوبیده را به شکل های گوناگون تهیه کردیم ولی ترکیب گوشت قلقلی با سینه مرغ نواری ایده جدید و ابتکاری می باشد که شما هم به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید و همراه یک پلو زعفرانی خوشمزه میل کنید. امروز در پارسی دی کباب مارپیچ با گوشت قلقلی و سینه مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب مارپیچ

  • گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • آرد نخودچی ۱ ق غذاخوری
  • سیر ۲ حبه
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • سیخ چوبی به تعداد لازم

طرز تهیه کباب مارپیچ

مرحله اول : تهیه گوشت قلقلی

ابتدا داخل یک کاسه پیاز را رنده ریز بزنید و خوب فشار دهید تا آبش گرفته شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه پوره سیر و ادویه و آرد نخودچی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا منسجم شود می توانید مواد را ۵۰ بار داخل کاسه بکوبید سپس روی مواد را سلفون کشیده و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا هم مزه و منسجم شود.

مرحله دوم : تهیه سینه مرغ

استخوان سینه مرغ را جدا کنید و فیله کنید سپس مانند نوارهای باریک برش بزنید و کمی با بیفتک بکوبید و داخل یک ظرف قرار دهید و روی آن مقداری زعفران و نمک و فلفل سیاه بزنید و اجازه دهید این مواد هم نیم ساعت داخل یخچال بماند تا مزه دار شود.

مرحله سوم : به سیخ زدن کباب مارپیچ

سیخ چوبی را که از قبل داخل آب گذاشتید تا خیس بخورد را از آب خارج کنید. از مواد گوشتی بردارید و مانند گوشت قلقلی اندازه گردو تهیه کنید و بدین صورت تمام مواد را حاضر کنید. یک سر سینه مرغ را وارد سیخ سپس یک گوشت قلقلی بزنید دوباه نوار سینه مرغ را گوشت قلقلی کشیده و یک گوشت دیگر وارد سیخ کنید به همین ترتیب تمام مواد را درست کنید.

مرحله چهارم : افزودن کره

کره را بگذارید تا ذوب شود سپس به آن زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و هم بزنید در ادامه با کمک قلمو از مخلوط فوق روی کباب مارپیچی بزنید و تمام کباب را کاور کنید.

مرحله پنجم : سرخ کردن کباب مارپیجی

داخل یک تابه دو طرف مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس سیخ های چوبی را داخل تابه گذاشته و اجازه دهید تا پخته شود در حین پختن سیخ ها را بچرخانید تا تمام کباب سرخ شود سپس از تابه خارج کنید و به دلخواه می توانید گوجه گیلاسی را نیز به سیخ بزنید و داخل تابه سرخ کرده و به همراه برنج میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب مارپیچ

  1. شما می توانید سینه مرغ را چرخ کنید و به صورت قلقلی در بیاورید و از گوشت راسته استفاده کنید و دور قلقلی های مرغ بکشید و در واقع این کار را برعکس انجام دهید.
  2. می توانید کباب مارپیچ روی سیخ های فلزی بزنید و به روی منقل کباب کنید.
  3. وقتی پیاز را رنده کردید می توانید آب پیاز را نگهداری کنید و داخل کره و زعفران ریخته و روی کباب ها بزنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کباب مارپیچ خوشمزه و مجلسی با گوشت قلقلی و سینه مرغ
5 (100%) 2 votes