طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ سریع و راحت و خوشمزه + فیلم

دستور تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

 

تیرامیسو بدون تخم مرغ یکی از روش های بسیار خوب برای کسانی که طعم و مزه تخم مرغ را دوست ندارند و می خواهند این دسر را بدون تخم مرغ تهیه کنید. تیرامیسو یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین دسر ها در دنیا می باشد که برای پذیرایی و مهمانی گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید این دسر خوشمزه در تمام کافه ها میل کنید ولی تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ یک روش ساده و سریع برای تهیه این دسر می باشد و مخصوص کسانی است که طعم و مزه قهوه را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. این دسر فوق العاده برای اولین بار در فلورانس تهیه شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

  • بیسکویت لیدی فینگر ۳۰ عدد
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • پودر قند ۲ ق غذا خوری
  • قهوه فوری ۲ ق غذا خوری
  • آب جوش ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو به مقدار لازم
  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • پودر قهوه به مقدار لازم

طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ راحت و سریع

مرحله اول: آماده سازی قهوه

ابتدا برای تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ باید قهوه را تهیه کنید. برای تهیه قهوه می توانید از قهوه فوری استفاده کنید و یا می توانید یک شات یا ۲ شات اسپرسو از دستگاه خانگی یا با کمک موکاپات بگیرید. برای تهیه قهوه فوری باید آن را داخل یک ظرف ریخته و آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود، این مخلوط را کنار قرار دهید و صبر کنید تا کاملا سرد شود.

مرحله دوم: هم زدن خامه

در ادامه خامه صبحانه را به همراه پنیر ماسکارپونه و پودر قند را داخل کاسه را بریزید و با همزن برقی بزنید تا مواد مخلوط شوند، نیازی نیست خامه خیلی سفت شود فقط در حدی باشد که فرم بگیرد. این مخلوط پنیری را داخل قیف یک بار مصرف بریزید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: چیدن لایه تیرامیسو بدون تخم مرغ

در ادامه بیسکویت لیدی فینگر را از انتها و از سمتی که شکر دارد داخل مخلوط قهوه بزنید و داخل ظرف مورد نظر کنار هم به ظور فشرده بچینید و زمانی که یک لایه تمام شد از مخلوط پنیری روی لیدی فینگر بریزید و دوباره یک لایه دیگر بیسکویت را داخل قهوه بزنید و مجدد کرم را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ

در ادامه لایه را تکرار کنید تا ظرف پر شود. در انتها کرم را ریخته و روی کرم را با پودر کاکائو الک شده کاور کنید و برای ۵ الی ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. هر چقدر تیرامیسو بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود. سپس برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ و لیدی فینگر

  1. می توانید از پودر نسکافه نیز استفاده کنید.
  2. برای تزیین می توانید از شکلات تخته ای بن ماری شده استفاده کنید.
  3. می توانید بجای خامه صبحانه از خامه قنادی نیز استفاده کنید و پودر قند را حذف کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه

  • لیلا ۱ سال پیش

    با درود و خسته نباشید سپاس که تیرامیسو بدون تخم مرغ آموزش دادید. 🌷🌷

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام نوش جان

      پاسخ