طرز تهیه دو نوع سالاد گل کلم ساده و مجلسی با سس مایونز و انار و هویج

طرز تهیه سالاد گل کلم

 

 

سالاد گل کلم یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و رژیمی می باشد که می توانید در کنار هر نوع غذایی سرو کنید. سالاد گل کلم را می توانید با هر موادی مخلوط کنید و انواع مختلفی دارد. سالاد گل کلم را می توانید با انار و با کشمش، کاهو، ذرت و شوید ترکیب کنید و مزه هر کدام از این مواد داخل سالاد کلم طعم و مزه متفاوتی می دهد. گل کلم دارای مواد مغذی بسیار از جمله فسفر، پتاسیم و منیزیم می باشد و در کاهش وزن هم بسیار مفید است. گل کلم دارای ویتامین های ضروری بدن مانند ویتامین C، ویتامین K و E می باشد. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه سالاد گل کلم با انار و هویج و کلم بروکلی را با روش های مختلف آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گل کلم۴۰۰ گرم
انار دان شده۲۰۰ گرم
گردو۱۰۰ گرم
سس مایونز۲ ق غذا خوری
ماست پر چرب۲ ق غذا خوری
آبلیمو۱ ق چایخوری
شوید خشک۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کم

طرز تهیه سالاد گل کلم با انار و سس مایونز

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا گل کلم را بشوربد و آن ها را از هم جدا کنید و داخل یک کاسه آب قرار دهید تا ۱۵ دقیقه خیس شود و کثیفی های آن خارج شود. بعد از این مدت سپس در آبکش قرار دهید و دوباره آبکشی کنید تا خیلی خوب تمیز و شسته شود. سپس انار ها را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را دان کنید و در کاسه ای بزرگ بریزید. گردو ها را بشکنید و آن هارا از پوست جدا کنید و با چاقو یا دست خرد کنید. به شکلی که نه خیلی درشت باشد نه خیلی پودری و گردو ها داخل سالاد مشخص باشد.

مرحله دوم: آماده سازی سالاد

در کاسه ای سس مایونز و ماست را باهم مخلوط کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس ادویه را داخل آن بریزید و باز هم بزنید. شوید خشک شده را می توانید هم به سس بریزید هم داخل سالاد بریزید و هم بزنید. سپس همه مواد را داخل کاسه بزرگ بریزید و هم بزنید. سس را ریخته و همه مواد را آغشته به سس کنید تا طعم آن به همه جای مواد برود. سپس سالاد را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه همه مواد باهم ترکیب شود و خوش طعم شود. ترکیب دانه های قرمز انار با گل کم بسیار جذاب و قشنگ می شود. بعد از ۱ ساعت سالاد آماده است. نوش جان.

طرز تهیه سالاد گل کلم با هویج و بروکلی

طرز تهیه سالاد گل کلم

مواد لازم برای تهیه گل کلم با هویج و بروکلی

گل کلم۱/۵ پیمانه
کلم بروکلی۲ پیمانه
هویج۲ عدد
آب لیمو۱ ق غذا خوری
سس مایونز۲ ق غذا خوری
ماست پر چرب۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد گل کلم با هویج و بروکلی مجلسی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا گل کلم و کلم بروکلی را بشورید و در کاسه پر آب قرار دهید تا تمیز شود و آبکش کنید و دوباره روی آن ها آب بریزید. هویج ها را بشورید و با پوست کن پوست روی آن را بگیرید و با رنده درشت یا ریز متناسب با سلیقه و تمایل خود آن ها را رنده کنید و داخل ظرف جدا قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی سالاد

برای تهیه سس در کاسه ای ماست و سس بریزید و به همراه نمک و فلفل سیاه خوب با همزن دستی هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و یکدست شوند. سپس همه مواد را که شامل گل کلم و کلم بروکلی است با دست از هم جدا کنید تا ریز شوند و در یک کاسه بزرگ بریزید و به همراه هویج های رنده شده و سس باهم مخلوط کنید تا کاملا همه مواد به سس آغشته شوند و طعم ها به خورد هم بروند. به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد این زمان آماده سرو شدن است. نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه سالاد گل کلم مجلسی و ساده

  1. می توانید در ۲ دستور از ذرت و کاهو استفاده کنید.
  2. می توانید گل کلم را بعد از شستن به مدت ۶ تا ۱۰ دقیقه بپزید. ولی تردی آن از بین نرود.
  3. می توانید برای رژیمی شدن برای سس از ماست و ادویه و آبغوره استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه