طرز تهیه لازانیا ساده با سویا و قارچ و سس بشامل خوشمزه

طرز تهیه لازانیا با سویا

 

یکی از انواع لازانیا ها می باشد که فاقد گوشت است و فقط با سویا تهیه می شود البته شما می توانید مقداری گوشت چرخ کرده نیز اضافه کنید ولی لازانیا با سویا یک دستور گیاهی و وگان می باشد که بسیار خوشمزه است و هیچ چیز از نسخه اصلی لازانیا با گوشت کم ندارد و شما اگر گیاه خوار هستید می توانید این پروتئین سویا را در غذاهای خود بگنجانید زیرا بدن شما نیاز به انواع ویتامین ها و پروتئین ها  دارد. وقتی شما گوشت یا مرغ مصرف نمی کنید بدن به این ویتامین نیاز دارد پس باید موادی را جایگزین کنید که بتوانید انرژی لازم را داشته باشید شما می توانید در تهیه سس بشامل که با شیر تهیه می شود از شیر گیاهی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لازانیا با سویا و قارچ و سس بشامل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

لازانیا۱ بسته
سویا۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
رب۲ ق غذا خوری
پنیر پیتزا یا پنیر وگنبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پاپریکا، ادویه کاری، پولبیبربه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

روغن زیتون۱.۵ ق غذا خوری
آرد سفید۲ ق غذا خوری
شیر سویا یا شیر گیاهی۲ پیمانه

طرز تهیه لازانیا با سویا و قارچ و سس بشامل

مرحله اول: آماده سازی و تفت دادن پیاز

ابتدا قبل از شروع آشپزی سویا را داخل کاسه ریخته و به همراه آب ولرم برای ۵ دقیقه خیس کنید تا نرم شود سپس پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن گیاهی یا روغن دلخواه تفت دهید تا سبک شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه سویا خیس خورده را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس سیرها را پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید و بعد سویا را اضافه کنید و تمام ادویه ها را افزوده و خوب سویا را سرخ کنید تا مزه دار شود در ادامه فلفل دلمه نگینی شده را به همراه قارچ های ورقه شده اضافه کنید و تفت داده تا آب اضافی قارچ کشیده شود و در انتها رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و رب خوش رنگ شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

اگر این غذا را به صورت گیاهی تهیه می کنید باید از روغن گیاهی و شیر گیاهی استفاده کنید اگر نه از کره و شیر معمولی استفاده کنید ابتدا روغن دلخواه یا کره را در تابه بریزید تا ذوب شود سپس آرد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و در انتها شیر را کم کم اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد کاملا باز شود و در آخر کمی آویشن و فلفل سیاه بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت لازانیا با سویا

با توجه به لازانیایی که استفاده می کنید آن را آماده کنید لازانیا را به دو دسته تقسیم می شوند یک دسته آنهایی که داخل آبجوش انداخته و صبر کنید تا نرم شوند و یا مانند پاستا درست کردن باید داخل قابلمه آبجوش بی اندازید تا ورقه ها نرم شوند سپس آبکش کنید و کف ظرف پیرکس کمی سس بشامل ریخته و یک برگه لازنیا قرار دهید و روی آن کمی مواد سویا و پنیر دلخواه بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شوند روی آخرین مواد لازانیا قرار دهید و سس بشامل و پنیر اضافه کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته و پنیر ذوب شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لازانیا با سویا و قارچ

  1. بهتر است لازانیا را بلافاصله بعد از خارج کردن برش نزنید تا لایه ها از هم نپاشد صبر کنید تا خنک شود.
  2. می توانید به دلخواه از سبزیجات استفاده کنید.
  3. می توانید لازانیا با سویا را در توستر یا سولاردم نیز تهیه کنید ولی دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لازانیا ساده با سویا و قارچ و سس بشامل خوشمزه
4 (80%) 4 votes