طرز تهیه لازانیا رولی یا لوله ای خوشمزه با سس بشامل مرحله به مرحله

طرز تهیه لازانیا رولی

 

یکی از روش های آسان برای تهیه لازانیا این غذای محبوب در سراسر دنیا می باشد. لازانیا رولی را می توانید هم در فر و هم در ماهیتابه دو طرفه تهیه کنید. لازانیا ها از خمیر های صاف شده از زمان یونان کشف و در ایتالیا گسترش پیدا کرد. شما برای تهیه لازانیا رولی می توانید از هر موادی که دوست دارید استفاده کنید می توانید از گوشت چرخ کرده یا انواع سبزیجات تهیه کنید برای تهیه لازانیا به صورت رولی به دلخواه از هر نوع لازانیا موجود می توانید استفاده کنید. امروز در پارسی دی لازانیا رولی با سس بشامل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
لازانیا۱ بسته
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

شیر۱ لیوان
آرد۱ ق غذا خوری
کره۱۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا رولی

مرحله اول : تهیه مواد میانی لازانیا

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس به سیر پوره شده اضافه کنید تفت داده تا عطر سیر خارج شود در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها و آویشن افزوده و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس فلفل دلمه نگینی شده را به همراه قارچ خرد شده اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مواد یکدست شود در انتها کمی نمک را به همراه رب افزوده و تفت دهید تا رب خوش رنگ و بوی خامی آن رفع شود از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم : تهیه سس بشامل

داخل یک تابه کره را ریخته تا ذوب شود سپس آرد را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و به تدریج شیر گرم را به آن اضافه کنید و در انتها کمی نمک و فلفل افزوده و زمانی که به غلظت رسید از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : آماده سازی ورقه لازانیا

یک قابلمه آب روی گاز قرار دهید تا گرم شود و به جوش بیاد مقداری نمک و روغن را داخل آب ریخته بعد از به جوش آمددن ورقه های لازانیا را داخل آب ریخته و صبر کنید تا نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله چهارم : رول کردن لازانیا

ورقه های لازانیا را روی تخته یا میز کار قرار دهید و سپس روی ورقه های کمی سس به همراه مواد گوشتی و پنیر پیتزا بریزید و به آرامی رول کنید و داخل ظرف پیرکس که از قبل چرب کردید قرار دهید.

مرحله پنحم : پخت لازانیا رولی

تمام خمیر لازانیا را به صورت رولی تهیه و داخل ظرف قرار دهید و روی لازانیا ها سس سفید را به همراه پنیر پیتزا ریخته و در فر بمدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید در انتهای پخت روی فر را روشن کرده تا سطح پنیر طلایی شود  و یا می توانید در ماهیتابه دو طرف این غذا خوشمزه را تهیه کنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لازانیا رولی

  1. اگر از ورقه های لازانیا پیش پخت استفاده می کنید نیاز به جوشاندن نیست و می توانید ورقه ها را داخل آبجوش قرار دهید تا نرم شود.
  2. به دلخواه می توانید کمی سوسیس یا کالباس خرد شده به گوشت اضافه کنید.
  3. زمانی که قارچ را اضافه می کنید حرارت بالا باشد تا آب قارچ کشیده شود.
  4. لازانیا رولی را بعد از کمی خنک شدن سرو کنید چون زمانی که از فر خارج می کنید داغ است و ممکن است از هم بپاشد.
  5. اگر از روش لازانیا رولی بدون فر و با کمک تابه استفاده می کنید حتما روی شعله پخش کن قرار دهید و حرارت را کم کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه لازانیا رولی یا لوله ای خوشمزه با سس بشامل مرحله به مرحله
3.3 (66.67%) 6 votes