طرز تهیه لازانیا مرغ و قارچ با سس بشامل ساده و خوشمزه در فر

طرز تهیه لازانیای مرغ

 

یکی از انواع لازانیا ها می باشد که همان طور که مشخص است از مرغ برای تهیه این لازانیا استفاده می شود، اگر شما هم دوست دارید یک لازانیا سالم و خوشمزه داشته باشید این لازانیا را انتخاب کنید. شما می توانید این غذا را برای مهمانی و مجالس خود تهیه کنید. لازانیا تاریخچه بسیار قدیمی دارد و همان طور که می دانید مانند دیگر پاستا ها نامش با کشور ایتالیا گره خورده است و به دلیل اینکه ماندگاری زیادی دارد در گذشته خیلی استفاده می شد و امروزه می توان گفت رسپی بسیار زیادی با انواع مواد و سبزیجات با لازانیا وجود دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه لازانیا مرغ و قارچ با سس بشامل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
سیر۲ حبه
آرد۲ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
شیر۲.۵ پیمانه
رب۲ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا مرغ و قارچ با سس بشامل در فر

مرحله اول: تفت پیاز و سیر

پیاز را پوست بگیرید نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه ریخته و با کمی روغن و زردچویه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس سیر را پوست گرفته و پوره کنید با پیاز تفت دهید تا عطر سیر خارج خارج شود.

مرحله دوم: افزودن مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان و به شکل مکعبی خرد کنید و با پیاز تفت دهید و ادویه و نمک زده و تفت داده تا مرغ تغییر رنگ دهد سپس در ادامه فلفل دلمه خرد شده را به همراه قارچ اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود سپس رب را در انتها اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود سپس کمی اب اضافه کنید تا رب رنگ باز کند و بعد از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه سس بشامل

در ادامه آرد را داخل تابه ریخته و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس کره را اضافه کنید و تفت دهید تا گلوله های آرد باز شود بعد به تدریج شیر ولرم را اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا سس کم کم غلیظ شود در انتها کمی فلفل سیاه بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: تهیه لازانیا مرغ

لازانیا را طبق بسته بندی پخته و آبکش کنید سپس کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید و کمی سس بشامل بریزید و ورقه های لازانیا را قرار دهید و روی ورقه ها کمی مواد میانی بریزید و روی مواد پنیر پیتزا بریزید و مجدد لایه ها تکرار کنید تا مواد و ورقه ها تمام شود سپس روی لازانیا سس بشامل و پنیر پیتزا بریزید و در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید و در انتها گریل را روشن کنید تا طلایی شود سپس به همراه سس دلخواه رو کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لازانیا مرغ و قارچ

  1. می توانید به دلخواه سبزیجات دیگر نخود فرنگی و ذرت اضافه کنید.
  2. بهتر است لازانیا را بعد از پخت برش نزنید و صبر کنید کمی خنک شود تا لایه ها از هم نپاشد.
  3. افزودن رب اختیاری می باشد.
  4. شیری که به سس سفید اضافه می کنید باید در دمای محیط باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لازانیا مرغ و قارچ با سس بشامل ساده و خوشمزه در فر
2.8 (56.92%) 13 votes