طرز تهیه خوراک بامیه خانگی خوشمزه و بدون گوشت با قارچ و گوجه

دستور پخت خوراک بامیه

طرز تهیه خوراک بامیه

 

خوراک بامیه یکی از انواع خوراک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و فاقد گوشت می باشد و می توانید به راحتی برای شام یا نهار که دوست دارید غذایی نونی سرو کنید مناسب است این غذا فوق العاده آسان و پر خاصیت است زیرا از بامیه به همراه دیگر سبزی ها تهیه می شود شما می توانید بامیه را به صورت درسته داخل خوراک بی اندازید یا می توانید آن را حلقه ای خرد کنید این خوراک در کنار نان تازه و سبزی فوق العاده می شود اگر طعم و مزه بامیه را دوست دارید این خوراک را حتما درست کنید و از خواص خوب آن لذت ببرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک بامیه خانگی بدون گوشت با قارچ و گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک بامیه با قارچ و گوجه

  • بامیه ۴۰۰ گرم
  • هویج ۳ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک بامیه خانگی بدون گوشت 

مرحله اول: آماده سازی بامیه

ابتدا باید بامیه ها را پاک کنید و کلاهک بامیه را بگیرید و خوب بشورید دقت کنید زیاد کلاهک را نگیرید که مایع لزج آن خارج شود شما می توانید از بامیه های ریز استفاده کنید تا نیازی به خرد کردن نداشته باشد حالا بامیه ها را بعد از شستن داخل یک تابه ریخته و با مقداری روغن سرخ کنید تا یک تفت بخورد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه وک کمی تفت دهید تا طلایی شود سپس سیر را افزوده و به همراه پیاز و کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت داده تا عطر سیر بلند شود و بعد گوجه فرنگی های نگینی شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوجه نرم شود.

مرحله سوم: افزودن بامیه

حالا هویج ها را پوست بگیرید به همراه قارچ های شسته شده اسلایس کنید و بعد به مواد فوق اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس رب را افزوده و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود در انتها بامیه ها را به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک بامیه بدون گوشت

حالا باید ادویه ها را به همراه کمی نمک به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی ادویه ها خارج شود و ۱ استکان آب روی مواد بریزید و درب قابلمه یا تابه را برای ۲۰ دقیقه قرار دهید تا خوراک جا افتاده و همه مواد پخته شوند بعد از ۲۰ دقیقه سبزیجات را چک کنید و اگر نیاز بود کمی آب اضافه کنید و بگذارید تا خوراک کاملا بدون آب و غلیظ شود سپس به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک بامیه خانگی با قارچ و گوجه

  1. می توانید در انتها کمی آب لیموترش تازه یا پودر لیمو اضافه کنید.
  2. به دلخواه می توانید به این خوراک بامیه بادمجان نیز اضافه کنید.
  3. اگر طعم سیر را دوست ندارید حذف کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه