طرز تهیه کاسرول لوبیا سبز و قارچ خوشمزه و آسان و بدون گوشت

دستور پخت کاسرول لوبیا سبز

طرز تهیه کاسرول لوبیا سبز

 

کاسرول لوبیا سبز در واقع یک نوع غذای کلاسیک و سنتی آمریکا می باشد و جزء دسته خوراک ها یا پیش غذاهای بین المللی به حساب می آید که معمولا در روز شکرگزاری و یا عید پاک و یا کریسمس به عنوان پیش غذا در کنار غذاهای دیگر سرو می شود این دستور غذایی در سال ۱۹۵۵ تهیه شد و در سال ۲۰۱۸ برآورد شد که ۲۰ میلیون خانواده آمریکایی این کسرول را تهیه کردند در تهیه این خوراک از گوشت استفاده نشده و در همان ظرف پخت سرو می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و پیاز داغ فراوان یکی از اجزای اصلی این غذا می باشد. اما مخترع این غذا شخضی به نام Dorcas Reilly است که در سال ۲۰۰۲ توانست به نام خود این غذا را ثبت کند و در سن ۹۲ سالگی درگذشت. امروز در پارسی دی کاسرول لوبیا سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاسرول لوبیا سبز

  • لوبیا سبز ۱ کیلوگرم
  • کره ۴ ق غذا خوری
  • قارچ اسلایس شده ۱ پیمانه
  • سیر ۲ حبه
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • شیر ۲ پیمانه
  • پیاز سرخ شده ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه کاسرول لوبیا سبز و قارچ بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا لوبیا سبزها را بشورید و سر و ته آن را جدا کنید سپس از وسط به دو نیم کنید در این غذا نیازی نیست لوبیاها خیلی ریز شوند سپس داخل یک تابه روغن زیتون ریخته و لوبیا سبزها را به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

حالا قارچ را شسته و اسلایس ریز کنید می توانید ورقه ای ریز خرد کنید سپس به تابه اضافه کنید و به همراه لوبیا سبز تفت دهید و کمی حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود سپس نمک و پودر سیر بزنید.

مرحله سوم: تهیه سس سفید

برای این غذا بهتر است از کره کم نمک استفاده کنید کره را ذوب کنید و آرد را اضافه کنید و به همراه کره تفت داده تا بوی خامی آرد از بین برود حالا شیر به دمای محیط رسیده را کم کم اضافه کنید تا گلوله های آرد باز شود سپس نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و برای ۳ الی ۴ دقیقه تفت دهید تا سس غلیظی بدست بیاد.

مرحله چهارم: افزودن سس

حالا سس تهیه شده را روی لوبیا سبز و قارچ ریخته و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا لوبیا سبز ها کمی نرم و سس غلیظ تر شوند. دقت کنید در این مرحله حرارت باید خیلی کم باشد.

مرحله پنجم: تهیه کاسرول لوبیا سبز

حالا سس کم کم غلیظ شده، کف یک ظرف فر را چرب کنید و مایه را داخل آن بریزید و روی لوبیا ها را با پیاز داغ فراوان کاور کنید و بعد در فر از قبل گرم شده در دمای ۲۰۰ درجه در پنجره وسط فر به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا کاملا طلایی و کریسپی شود نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه کاسرول لوبیا سبز و قارچ

  1. افزودن پودر سیر اختیاری می باشد.
  2. بهتر است برای سفید مانند سس از فلفل سفید استفاده کنید.
  3. اگر فر شما کانوشکن ندارد بهتر است در انتها گریل را روشن کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاسرول لوبیا سبز و قارچ خوشمزه و آسان و بدون گوشت
5 (100%) 1 votes