طرز تهیه کاسرول اسفناج فرانسوی [گیاهی] ساده و فوری با پنیر خامه ای

دستور پخت کاسرول اسفناج

طرز تهیه کاسرول اسفناج

 

کاسرول اسفناج یکی از ساده ترین غذا ها می باشد که در عین سادگی بسیار خوشمزه می باشد. نام این غذا فرانسوی می باشد که به ظرف غذای که داخل آن سرو می شود نسبت داده می شود. این کاسرول اسفناج در همان ظرفی که پخته می شود سرو می شود. شما می توانید مواد میانی کاسرول ها را به دلخواه خود تغییر دهید. اما در قرن ۲۰ کاسرول ها به روشی برای مصرف غذا ها مانده در یخچال گفته می شود که بعد ها محبوبیت آن زیاد شود و طرفدار خاص خودش را پیدا کرد. کاسرول ها را می توانید به صورت گیاهی و یا با گوشت و مرغ تهیه کنید. کاسرول اسفناج یک غذای گیاهی بوده و برای گیاه خورانی که تخم مرغ مصرف می کنند گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه کاسرول اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاسرول اسفناج

  • پیاز ۱ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • اسفناج ۱ دسته
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پنیر خامه ۱ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه یا گوجه گیلاسی برای تزیین
  • پنیر پیتزا رنده شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کاسرول اسفناج ساده و خوش طعم با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی اسفناج

ابتدا اسفناج ها را پاک کنید و بشورید و سپس آبکش کنید و صبر کنید تا آب اضافی اسفناج خارج شود. سپس اسفناج ها را روی تخته آشپزی خرد کنید. نیازی نیز خیلی مواد را ساطوری ریز خرد کنید. سپس داخل یک تابه بدون افزودن روغن اسفناج ها را تفت دهید تا نرم شوند. می توانید در حین پخت کمی نمک به اسفناج ها بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و قارچ

در ادامه اسفناج را از تابه خارج کنید و داخل یک کاسه بریزید و بعد پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک و کمی طلایی شود و در ادامه از تابه پیاز را خارح کنید و داخل همان تابه قارچ اسلایس شده را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا داخل یک کاسه اسفناج و پیاز و قارچ تفت داده را اضافه کنید و صبر کنید کمی از حرارت بیفتد. سپس تخم مرغ را به همراه پنیر خامه ای اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد مسنجم و یکدست شوند.

مرحله چهارم: پخت کاسرول با فر و بدون فر

در ادامه برای پخت در فر باید یک ظرف مناسب انتخاب کنید و مایه کاسرول را داخل ظرف ریخته و روی آن پنیر و فلفل دلمه خرد شده یا گوجه گیلاسی قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود و برای پخت بدون فر داخل یک تابه به اندازه ۱۶ سانت مواد را بریزید و درب تابه را قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه روی حرارت کم قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاسرول اسفناج خوشمزه و فوری

  1. می توانید به صورت رژیمی بدون افزودن روغن و پنیر این غذا را تهیه کنید.
  2. پنیر خامه ای برای مسنجم کردن مواد اضافه می شود.
  3. می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا روی کاسرول نیز طلایی شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه