طرز تهیه لازانیا مرغ و اسفناج لذیذ و خوش طعم در فر + تصاویر

دستور پخت لازانیا مرغ و اسفناج

طرز تهیه لازانیا مرغ و اسفناج

 

لازانیا مرغ و اسفناج یکی از انواع لازانیا ها می باشد که بسیار خوشمزه و لذیذ است و می توانید این غذای خوشمزه را برای شام یا نهار و یا در مهمانی و خود تهیه کنید. ترکیب اسفناج با مرغ در بیشتر غذاها بسیار جذاب و خوشمزه می باشد و حالا این ترکیب با لازانیا مخلوط شده که طعم و مزه این غذا را فوق العاده می کند. شما می توانید این لازانیای خوشمزه را با فر و بدون فر نیز تهیه کنید که ما هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد. این لازانیا برای کودکانی نیز بسیار مفید است زیرا از سبزی همه فن حریف اسفناج در آن استفاده شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه لازانیا مرغ و اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا مرغ و اسفناج در فر

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • اسفناح خرد شده ۳ پیمانه
  • قارچ ۱۰ عدد
  • لازانیا ۱ بسته
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • پنیر پیتزا رنده شده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، کاری به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا مرغ و اسفناج با قارچ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را با یک عدد پیاز و کمی و نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه بریزید و مقداری آبجوش روی مرغ ریخته و بگذارید تا سینه مرغ را پخته شود. سینه مرغ را بعد از پخت از آب مرغ خارج و صبر کنید تا خنک شود. سپس مرغ را ریش ریش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن چیاز و سیر

در ادامه پیاز را پوست بکیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و کمی طلایی شود. سیر را پوست بگیرید و رنده ریز و به همراه پیاز تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. در ادامه اسفناج پاک شده و خرد را به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب اضافی اسفناج کشیده و نرم شود. در ادامه قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ نرم شود. تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله سوم : تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل باید کره را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا ذوب شود و بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر در دمای محیط گرفته را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد کاملا باز شود و بعد نمک و آویشن را اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن سس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: چیدن لایه

در ادامه ورقه لازانیا را داخل آبجوش قرار دهید تا نرم شود و اگر از لازانیا پیش پخت استفاده نمی کنید ورقه های لازانیا را داخل قابلمه آب جوش بگذارید تا نرم شود و بعد آبکش کنید. کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید و از سس بشامل کف ظرف بریزید و یک برگه لازانیا قرار دهید و کمی مرغ و بعد اسفناج و پنیر پیتزا بریزید.

مرحله پنجم: پخت لازانیا مرغ و اسفناج

مواد را تا جای ادامه دهید تا ظرف پر شود. در انتها روی لازانیا را با سس و پنیر رنده شده کاور کنید و ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود. برای پخت بدون فر نیز همه مراحل فوق را در تابه دو طرفه انجام دهید و روی شعله پخش کن قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لازانیا مرغ و اسفناج با فر و بدون فر

  1. صبر کنید تا لازانیا از حرارت بیفتند و بعد برش بزنید.
  2. دمای فر را برای فر های گازی ۱۸۰ و برای فرهای برقی و توستر ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه سوپ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه لازانیا مرغ و اسفناج لذیذ و خوش طعم در فر + تصاویر
3.5 (70%) 2 votes