طرز تهیه کیش اسفناج و قارچ فرانسوی ساده و خوشمزه با خامه

طرز تهیه کیش اسفناج و قارچ

 

یکی از غذاهای محبوب فرانسوی می باشد که در این کشور بسیار تهیه می شود و در واقع نوعی تارت است که با انواع گوشت و یا سبزیجات تهیه می شود و یک لایه خامه ای بسیار خوشمزه دارد. کیش اسفناج و قارچ هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می شود استفاده از تخم مرغ و خامه در این کیش بسیار جذاب است و افزودن اسفناج به همراه قارچ نیز طعم آن را بسیار خوب می کند شما می توانید برای مهمانی در کنار دیگر غذاها کیش اسفناج را تهیه کنید اما این غذا گیاهی می باشد و برای افراد گیاه خوار بسیار مناسب است می توانید برای صبحانه یا نهار و یا عصرانه نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیش اسفناج و قارچ خوشمزه با خامه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد سفید۱۸۰ گرم
کره سرد۹۰ گرم
آب سرد۶۰ میلی لیتر
نمک۱/۸ ق چای خوری

مواد میانی کیش اسفناج و قارچ

قارچ۱۵۰ گرم
اسفناج۸۵ گرم
تخم مرغ۴ عدد
خامه۳۰۰ میلی لیتر
پنیر رنده شده۱۰۰ گرم
نمک۱ و ۱/۲ ق چای خوری
فلفل سیاه۱/۲ ق چای خوری
پودر سیر۱ ق چای خوری
رزمای و ریحان تازه۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیش اسفناج و قارچ با خامه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید آرد و نمک را الک کنید و داخل یک کاسه بریزید اگر در منزل غذاساز دارید بهترین روش برای تهیه خمیر است زیرا دست با خمیر ارتباط ندارد و باعث گرم شدن نمی شود آرد و نمک را داخل غذاساز بریزید و کره سرد یخچالی را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

اگر با دست خمیر را تهیه می کنید با چنگال باید به قدری هم بزنید تا آرد دانه درشت تر شود و شبیه خرد نان شود و یا غذاساز روشن کنید و چند پالس بزنید حالا کم کم آب سرد را اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرد میزان آب ممکن است بنا به آردهای مختلف متفاوت باشد وفتی خمیر جمع شد کافی است اگر از غذاساز استفاده می کنید خمیر بلافاصله قابل استفاده است اگر با دست خمیر را جمع کردید برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: پخت خمیر کیش اسفناج

حالا خمیر را بین دو نایلون باز کنید و خمیر را داخل قالب مخصوص تارت به قطر ۲۵ سانت پهن کنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس با چنگال کف خمیر را بزنید تا خمیر در حین پخت بالا نیاد و پف نکند حالا قالب را برای ۲۰ دقیقه در فر در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا خمیر پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه مواد میانی

قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید، اسفناج را نیز پاک کنید و خرد کنید داخل یک کاسه خامه و تخم مرغ و نمک و فلفل و سبزیجات را بریزید و هم بزنید سپس پنیر را اضافه کنید و هم بزنید می توانید مقداری از پنیر را برای روی کیش اسفناج و قارچ نگه دارید.

مرحله پنجم: پخت کیش اسفناج و قارچ

در ادامه مخلوط قارچ و اسفناج را داخل کیش ریخته و روی آن مخلوط خامه و تخم مرغ را بریزید و کمی پنیر پیتزا بریزید سپس مجدد کیش اسفناج و قارچ را داخل فر گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب و نان طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیش اسفناج و قارچ

  1. کیش اسفناج و قارچ را می توانید به مدت ۲ روز در یخچال نگهداری کنید.
  2. به دلخواه می توانید از پنیر پارمزان یا رنده شده یا موزارلا استفاده کنید.
  3. برای پخت در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیش اسفناج و قارچ فرانسوی ساده و خوشمزه با خامه
5 (100%) 1 votes