طرز تهیه کرپ اسفناج و پنیر خامه ای ساده و خوشمزه به همراه گردو

طرز تهیه کرپ اسفناج

 

یکی از مقوی ترین و خوش رنگ ترین انواع کرپ می باشند. کرپ ها پنکیک های بسیار نازک هستند که با انواع مواد غذایی می توان آن ها را میل کرد. کلمه کرپ از یک واژه فرانسوی می آید و به معنی پیچاندن و در واقع کرپ یک مایع رقیق است که در تابه پهن می شود و خیلی زود تهیه می شود. کرپ ها یک غذای مقوی و بسیار راحت هستند که می تواند یک صبحانه یا عصرانه مقوی برای خود و بچه ها باشد حالا این کرپ خوشمزه این بار با اسفناج ترکیب شده و طعم و مزه فوق العاده پیدا کرده است و از خواص خوب اسفناج نیز بهرمند است. خواصی همچون تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از دیابت، کمک به سلامت استخوان، کمک به دفع سموم بدن و … دارد. امروز در پارسی دی کرپ اسفناج و پنیر خامه ای به همراه گردو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ پیمانه
آرد۲ عدد
نمک۱ و ۱/۴ پیمانه
روغن زیتون یا کره آب شده۱ پینچ
وانیل۲ قاشق غذا خوری سر خالی
اسفناجنوک ق چای خوری
پنیر خامه ای۱۵۰ گرم پاک شده
گردو۱ عدد
به مقدار لازم

طرز تهیه کرپ اسفناج و پنیر رولی با گردو

مرحله اول: آماده سازی اسفناج

ابتدا اسفناج را خوب پاک کنید و بشورید و بگذارید تا خشک شود سپس آن را پوره کنید به کمک گوشتکوب برقی یا غذاساز در صورتی که خیلی سخت داخل دستگاه پوره می شد می توانید چند قاشق آب اضافه کنید تا پوره یکدستی بدست بیاد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شیر و روغن و پوره اسفناج و وانیل داخل کاسه ریخته و با همزن دستی خوب بزنید تا تخم مرغ با مواد یکدست شوند از قبل آرد و نمک را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و روی مواد الک کنید و خوب هم بزنید تا آرد گلوله نشود و یکدست شود.

مرحله سوم: پخت کرپ اسفناج ساده

در ادامه داخل یک تابه تلفون نچسب را فقط برای بار اول با خیلی کم روغن با کمک قلمو چرب کنید و بگذارید تا کاملا داغ شود سپس با ملاقه یک از مایه کرپ برداشته و داخل تابه داغ بریزید و صبر کنید تا خودش را بگیرد و شروع به حباب زدن کند سپس کرپ را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود شما الان کرپ اسفناج ساده دارید.

مرحله چهارم: کرپ اسفناج پنیری

به همین ترتیب تمام مواد را تهیه کنید کرپ اسفناج را داخل دیس قرار دهید و روی آن را با پنیر خامه کاور کنید و به دلخواه چند عدد گردو خرد شده داخل کرپ بریزید و آن را رول کنید و بعد به صورت مورب برش بزنید شما به دلخواه می توانید از انواع مواد و مغزیجات و مرباها برای بین کرپ استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کرپ اسفناج پنیری

  1. با این مقدار مواد حدود ۷ الی ۸ عدد کرپ اسفناج خواهید داشت.
  2. مواد کرپ باید رقیق باشند و اگر احساس کردید سفت شده کمی شیر و اگر خیلی شل بود آرد اضافه کنید.
  3. حتما تابه نچسب باشد و فقط برای بار اول تابه را چرب کنید وگرنه کرپ چربی خواهید داشت.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه