طرز تهیه راتا تن ماهی ساده و شیک، فینگرفود مجلسی با شوید و پنیر خامه ای

 

یکی از فینگر فود های بسیار آسان و خوشمزه می باشد که می توانید آن را با دستور پخت ما خیلی سریع درست کنید. این فینگر فود جذاب در کنار غذاهای دیگر در مهمانی ها جلوه بسیار عالی دارد. راتا ماهی بسیار مجلسی و لذیذ می باشد و قطعا یک پیشنهاد ویژه برای مهمانی ها می باشد. برای تهیه راتا ماهی می توانید از ماهی های مختلف استفاده کنید. ولی در این دستور از تن ماهی استفاده شده است که خیلی سرعت کار را بالاتر می برد. این ماهی اصلا بو ندارد و طعم قالب ماهی به غذا نمی دهد. شما می توانید برای تولدها و یا ایده یک شام خوشمزه این راتا خوشمزه را تهیه کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه راتا تن ماهی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تن ماهی۱ قوطی
فلفل دلمه۱ پیمانه
زیتون سبز۱/۲ پیمانه
خیار شور۲ عدد
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
پنیر خامه ای۳۵۰ گرم
نان تست۱۵ عدد
پیازچه۱ عدد
شوید تازه۱ ق غذا خوری پر
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم
برگ ریحان۱۰۰ گرم

طرز تهیه راتا ماهی با تن ماهی با شوید و پنیر خامه ای

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوش بجوشانید. سپس شوید، خیار شور، فلفل دلمه و پیازچه را بشورید و روی تخته برش به صورت ریز و نگینی خرد کنید و در کاسه گود و مناسب بریزید. گردو ها را بشکنید و مغز گردو را روی تخته برش ریز خرد کنید. زیتون سبز را بشورید تا نمک اضافی آن گرفته شود. سپس آن را خرد کنید و در صورت داشتن هسته، هسته آن را جدا کنید. داخل کاسه پنیر خامه ای را بریزید و به آن شوید و گردو خرد شده و مواد از قبل نگینی شده را اضافه کنید و باهم مخلوط کنید.

مرحله دوم: آماده سازی تن ماهی

بعد از اینکه تن ماهی را جوشاندید، آب آن را خالی کنید و زیر آب سرد بگیرید تا قوطی خنک شود. سپس درب تن را باز کنید و روغن ماهی را بگیرید. می توانید ماهی را از صافی رد کنید. بعد از آن ماهی را به کاسه اضافه کنید و با چنگال ماهی ها را از هم جدا کنید و هم بزنید. سپس ادویه را به مواد اضافه کنید که شامل نمک و فلفل سیاه می باشد. نمک را زیاد نریزید زیرا خیار شور، تن ماهی و پنیر شور هستند.

مرحله سوم: قالب زدن

قالب گرد مناسب با قطر کوچک را انتخاب کنید. حالا با نان تست را با قالب مورد نظر برش بزنید. نان تست قالب زده را داخل قالب نگدارید و از موادی که از قبل آماده کرده روی نان تست و داخل قالب بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا مواد سفت و منسجم شود. سپس زیر نان تست را فشار دهید تا راتای ماهی از قالب خارج شود. به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود. سپس آن ها را در ظرف مناسب بچینید و روی راتای ماهی را با برگ ریحان و زیتون تزئین کنید. راتای ماهی آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت راتای ماهی

  1. می توانید از هر نوع ماهی بدون استخوان و پوست استفاده کنید.
  2. می توانید از گوجه های گیلاسی روی راتای ماهی برای تزئین استفاده کنید.
  3. برای نگهداشتن راتای ماهی در یخچال حتما از ظرف درب دار استفاده کنید.
  4. برای سفت شدن مواد روی نان تست  آن ها را به مدت ۱ ساعت در یخچال نگهداری کنید.
  5. اگر از ماهی دیگری استفاده می کنید آن را به صورت فیله برش دهید و مزه دار کنید و تفت دهید.
  6. درست کردن راتای ماهی با شوید تازه بسیار خوشمزه تر می شود و عطر و بوی بهتری نسبت به شوید خشک دارد.

همچنین ببینید

طرز تهیه راتا تن ماهی ساده و شیک، فینگرفود مجلسی با شوید و پنیر خامه ای
4.3 (86.67%) 3 votes