طرز تهیه دسر لیوانی با بیسکویت ساده و مجلسی تک نفره شیک برای مهمانی

دسر لیوانی

 

دسر ها یکی از خوشمزه ترین قسمت مهمانی ها هستند که شما می توانید این دسر های به شکل های مختلف برای مهمان های خود آماده کنید. دسر لیوانی یکی از جدید ترین و ساده ترین روش های تهیه یک دسر خوشمزه می باشد که شما می توانید این دسر خوشمزه را خیلی ساده و آسان تهیه کنید زیرا مواد اولیه این دسر خیلی راحت در همه خانه ها پیدا می شود و شما می توانید آن را با میوه های دلخواه تزیین و تهیه کنید. برای تهیه این دسر از بیسکویت استفاده شده است که شما می توانید از هر نوع بیسکویت پودر شده که دوست دارید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پنیر خامه ای۱۵۰ گرم
خامه صبحانه۱ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
توت فرنگی و موزبه دلخواه
پودر قند۴ ق غذا خوری
پودر نسکافه فوری۲ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
آب جوشبه مقدار لازم
بیسکویت پتی بور۲ بسته

طرز تهیه دسر لیوانی

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا باید بیسکوست دلخواه خود را پودر کنید، می توانید بیسکویت را داخل ۱۲۳ یا میکسر دلخواه ریخته و پودر کنید و یا می توانید داخل یک نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودری شود. سپس بیسکویت خرد شده را با کره ذوب شده مخلوط کنید و هم بزنید. در ادامه باید کراست بیسکویتی تهیه شده را کف لیوان یا کاسه مورد نظر بریزید و با گوشتکوب صاف کنید و در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه لایه پنبری

در ادامه پنیر و خامه و پودر قند را داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید و در این مرحله می توانید به دلخواه کمی آب پرتقال اضافله کنید و هم بزنید و لیوان ها را از یخچال خارج کنید و یک لایه موز یا توت فرنگی قرار دهید و بعد کراست خامه ای تهیه شده را روی مواد بریزید.

مرحله سوم: تهیه لایه سوم

در ادامه واسه لایه آخر باید نسکافه یا قهوه فوری را با شکر و آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد و بعد روی لایه آخر دسر بریزید و در انتها به دلخواه با پودر کاکائو یا هر چی که دوست دارید تزیین کنید می توانید دسر را بلا فاصله سرو کنید و یا می توانید در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر لیوانی

  1. نسکافه یا قهوه فوری را اگر با قاشق یا همزن دستی یا برقی خوب بزنید فرم گرفته می شود و می توانید به راحتی روی دسر بریزید.
  2. افزودن آب پرتقال یا آب میوه ای دیگر دلخواه است و می توانید حذف کنید و یا اگر دوست دارید لایه پنیری شما سفت باشد می توانید ۱ ق غذا خوری ژلاتین بن ماری شده اضافه کنید.
  3. می توانید یک لایه دیگر بیسکویت و یک لایه دیگر کراست خامه ای را بریزید تا دسر شما لایه لایه شود.
  4. به دلخواه می توانید از بیسکویت پتی بور ساده یا شکلاتی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه