طرز تهیه کیک تیرامیسو ایتالیایی خوشمزه و کافی شاپی با فر و بدون فر

دستور پخت کیک تیرامیسو

طرز تهیه کیک تیرامیسو

 

کیک تیرامیسو یکی از انواع کیک ها می باشد که فوق العاده ئ طعمی بسیار خوبی دارد و می توانید برای مهمانی و مراسمات مختلف این کیک فوق العاده را تهیه کنید. اگر به طعم تیرامیسو علاقه داشته باشید عاشق طعم و مزه این کیک می شوید. طعم بی نظیر قهوه یا اسپرسو در این شیرینی طعم و مزه آن را دو چندان می کند. این کیک از دو بخش تشکیل شده است که ابتدا باید کیک را تهیه و بعد لایه میانی آن را آماده کنید و با آن خامه کشی کنید. این کیک برای تولد نیز مناسب است و می توانید به راحتی یک کیک تولد منحصر به فرد داشته باشید. این کیک اصالتا برای کشور ایتالیا می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک تیرامیسو کافی شاپی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک تیرامیسو کافی شاپی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • آرد ۱۵۰ گرم
  • آب جوش ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • قهوه دم کرده یا اسپرسو ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای کرم تیرامیسو

  • زرده تخم مرغ ۴ عدد
  • پنیر ماسکارپونه ۲۵۰ گرم
  • خامه قنادی ۲۵۰ گرم
  • پودر کاکائو به مقدار لازم
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • قهوه فوری یا اسپرسو به مقدار لازم

طرز تهیه کیک تیرامیسو ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را ابتدا در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس آن ها را اندازه کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را کمی چرب کرده و برای ۱۵ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکنیگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن زرده و سفیده

زرده و سفیده را از هم جدا کنید. سفیده را کمی با همزن برقی بزنید تا کف کند. سپس نیمی از شکر را اضافه کنید و هم بزنید و تا جایی که سفیده همانند خامه فرم بگیرد و زمانی که کاسه را برعکس می کنید از ظرف بیرون نریزید. زرده ها را به همراه باقی مانده شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا کرم رنگ شود.

مرحله سوم: پخت کیک تیرامیسو با فر و بدون فر

در ادامه آب جوش و قهوه فوری یا اسپرسو را به زرده ها اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید تا از حالت روان بودن خارج شود. سپس آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید در انتها سفیده را نیز اضافه کنید  و به آرامی مواد را فولد کنید. کف قالب ۱۸ سانت را کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و برای ۴۵ دقیقه بگذارید در فر پخته شود. برای پخت بدون فر نیز مواد را داخل قابلمه ریخته و برای ۵۵ دقیقه با درب بسته بگذارید تا کیک پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه مواد میانی

زرده ها را به همراه شکر با ویسک یا همزن دستی بزنید تا یکدست شود و بعد یک کتری آب روی حرارت قرار دهید و کاسه را روی کتری بگذارید و مداوم هم بزنید تا بن ماری شود. دقت کنید اصلا نباید کف کاسه با آب جوش در ارتباط باشد وگرنه زرده ها پخته می شوند. این کار را برای ۱۰ دقیقه ادامه دهید. از روی حرارت بردارید و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. کاسه را کنار قرار دهید تا خنک شود و بعد روی کاسه سلفون کشیده و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در ادامه پنیر را به زرده اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و در انتها خامه قنادی فرم گرفته را نیز اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

مرحله پنجم: تهیه کیک تیرامیسو بدون بیسکویت لیدی فینگر

کرم تهیه شده را داخل قیف بریزید. کیک را بعد از پخت برش بزنید و روی هر لایه کیک با کمک فرچه کمی قهوه دم کرده بزنید و بعد کرم تهیه شده و روی ان پودر کاکائو این کار را تکرار کنید و در انتها روی کیک نیز کرم بزنید و پودر کاکائو بریزید و به دلخواه نیز می توانید خامه کشی کنید و کیک را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک تیرامیسو  ساده کافی شاپی

  1. بهتر است این کیک یک شب در یخچال بماند.
  2. می توانید از قهوه فوری و یا اسپرسو استفاده کنید.
  3. از پنیر خامه ای کم نمک نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه