خواص قهوه اسپرسو چیست؟ فواید و مضرات اسپرسو برای زنان و مردان + بهترین زمان مصرف

خواص قهوه اسپرسو

خواص قهوه اسپرسو

 

خواص قهوه اسپرسو؛ در این پست می توانید بهترین فواید و مضرات اسپرسو را مشاهده کنید و برای درمان بیمارهای مختلف از آن استفاده کنید. اسپرسو یک فنجان کوچک از قهوه می باشد که می توانید انرژی لازم برای بدن را در صبحگاه تهیه کنید. عطر و طعم اسپرسو بی نظیر می باشد و شما را می توانید سرحال کند. شاید برای شما سوال ایجاد شود که فرق قهوه با اسپرسو چیست؟ قهوه دانه های گفته می شود که پس از طی فرایند های به پودر قهوه تبدیل می شود و بعد افراد آن را به شکل های مختلف نوشیدنی های گوناگون تهیه می کنند. اسپرسو یک دانه قهوه نیست بلکه یک روش دم آوری قهوه می باشد که باعث می شود یک نوشیدنی غلیظ و تلخ داشته باشد. فواید قهوه اسپرسو بسیار بالا می باشد مخصوصا اگر به روش درست تهیه شود. اما امروز در پارسی دی خواص قهوه اسپرسو را می توانید به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

جدول ارزش غذایی هر ۱۰۰ گرم اسپرسو

کالری۹ کیلو کالری
چربی کل۰.۲ گرم
چربی اشباع شده۰.۱ گرم
سدیم ۱۴ میلی گرم
پتاسیم۱۱۵ میلی گرم
کربوهیدرات۱.۷ گرم
کافئین۲۱۲ میلی گرم

خواص قهوه اسپرسو برای زنان

طی مطالعات انجام شده اسپرسو می تواند باعث کاهش سکته در زنان شود و برای تقویت سیتسم ایمنی بدن بسیار مفید است، ولی دقت کنید این نوشیدنی را در دوران قاعدگی و بارداری را حذف کنید چون باعث تشدید علائم قاعدگی می شود و برای جنین نیز بسیار مضر است.

خواص قهوه اسپرسو برای مو

در یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۷ در مجله بین المللی منشتر شد دریافتند که کافئین می تواند یک محرک رشد موی بالقوه برای مردان مبتلا به آلوپسی کمک کند. فولیکول های مو و ساقه مو را تحریک می کند و در نتیجه ریشه مو طولانی تر و پهن تر می شود.

خواص قهوه اسپرسو برای کبد

کبد یکی از اعضای حیاتی بدن می باشد که فعالیت سایر بخش های بدن تاثیر زیادی دارد. یکی از راه های جلوگیری برای بیماران کبد قهوه اسپرسو می باشد. براساس تحقیقات علمی صورن گرفته اسپرس می تواند احتمال به بیمارهای کبدی را تا ۷۰% درصد کاهش دهد، براساس تحقیقات انجام شده مصرف قهوه خطر ابتلا به بمیاری سیروز کبدی را تا ۶۵ درصد کاهش می دهد و همچنین مصرف روزانه اسپرسو به تسکین بیماری های کبدی کمک می کند.

خواص اسپرسو

خواص قهوه اسپرسو برای قلب

طی مطالعه سوئدی انجام شده محقیقن به این نتیجه رسیدند که نوشیدن حداقل یک فنجان در روز می تواند در کاهش حملات قلب کمک کند زیرا خواص آنتی اکسیدان در اسپرسو وجود دارد. در این مقاله برا یک گروه زنان طی یک دوره ۱۰ روزه کسانی که اسپرسو مصرف کردند ۲۵% حملات قلبی کاهش پیدا کرده است.

خواص قهوه اسپرسو برای دیابت

شاید برای شما جالب باشد مصرف اسپرسو می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم کاهش دهد. طی مطالعه انجام شده کسانی که روزانه یک فنجان قهوه می خوردند احتمال ابتلا به دیابت را تا ۱۱% کاهش می دهد، البته خوردن قهوه به تنهایی نمی تواند باعث کاهش دیابت نمی شود و بهتر است شما فعالبت فیزیکی خود را افزایش دهید و مراقب وزن خود باشید.

خواص قهوه اسپرسو برای معده

مصرف قهوه اسپرسو برای معده مثل تیغ دو لبه است و بستگی به معده شما دارد. مثلا اگر معده شما مستعد سوزش و رفلاکس باشد مصرف قهوه آن را تشدید می کند و از طرف دیگر اگر معده شما دچار مشکل است قهوه به رفع مشکل شما کمک می کند و این ماده روی انقباضات دستگاه گوارش اثر می گذارد.

خواص قهوه اسپرسو کمک به کاهش وزن

اسپرسو به عملکرد فیزیکی شما کمک می کند و به شما کمک می کند تا بتوانید کرا های روزانه را با انرژی بیشتری تهیه کنید. اسپرسو از هر گرونه ماهیچه درد در کنار تمرین های شدید جلوگیری می کند و سوخت و ساز بدن را بالا می بردو کالری بسیار کمی دارد و برای کاهش وزن گزینه بسیار خوبی می باشد. نوشیدن یک اسپرسو قبل ازتمرین می تواند باعث کاهش وزن بیشتری شود.

خواص قهوه اسپرسو برای کلیه

قهوه اسپرسو تشنگی آور است و در نتیجه ادار آور است و همین موضوع باعث می شود سموم و مواد مضر بدن ناخواسته از طریق ادار از بدن شما خارح شود و به این ترتیب بدن شما سالم تر می شود.

خواص قهوه اسپرسو برای تقویت بدن

اسپرسو سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و در نتیجه باعث تحریک مغز می شود به طوری که در وسط ساعت دارای هستید با خوردن یک فنجان قهوه مغز شما عملکرد بهتری خواهد داشت و باعث می شود ذهن شما دقیق تر کار کند.

خواص قهوه اسپرسو برای سرطان

طی تحقیقات جدید نشان می دهد که قهوه اسپرسو می تواند ریسک سرطان پروستان در مردان را تا ۲۰% و سرطان گردن رحم را در زنان تا ۲۵% کاهش دهد و همچنین کافیین موجود در قهوه اسرپسو از رشد سلول های کارسینوما که عمده ترین نوع سرطان پوست است را کاهش می دهد.

 

خواص قهوه اسپرسو

خواص قهوه اسپوسو برای مغز

فواید قهوه برای مغز بسیار زیاد می باشد. بیماری آلزامیر شایع ترین علت زوال عقل می باشد که به آرامی شروع می شود و با گذشت زمان شدید می شود. شما با خوردن قهوه اسپرسو می توانید باعث بهبود حافظه، کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی، کاهش افسردگی و ترشح هورمون شادی شوید.

بهترین زمان مصرف قهوه اسپرسو: اغلب در پایان غذا قهوه میل می کنند زیرا قدرت کافئین موجود در اسپرسو می تواند غلبه به احساس خواب آلودگی ناشی از خودن غذای سنگین شود اما به طور سنتی می تواند گفت اسپرسو بهتر است بعد ظهر یا بعد اواسط صبح قهوه میل کنید، دقت کنید اگر با کاقئین حساس هستید از خوردن اسپرسو قبل از خواب خودداری کنید.

مضرات قهوه اسپرسو

خواص قهوه

 

همان طور که قهوه برای بدن بسیار مفید است می تواند برای بعضی از گروه ها ممنوع باشد که می توانید این گروه را در زیر مشاهده کنید:

  • کسانی که استرس دارند باید از خوردن قهوه خودداری کنید زیرا باعث تشدید استرس می شود.
  • کسانی که تپش قلب دارند زیرا قهوه باعث افزایش موقت فشارخون و ضربان قلب می شود.
  • مادراان باردار، به دلیل رشد ناقص جنین و احتمال سقط جنین و زایمان زودرس می شود.
  • مادران شیرده، به دلیل آسیب به کبد نوزاد و بی خوابی و عصبی شدن کودک می شود.
  • کسانی که کم حونی دارند زیرا باعث کاهش جذب آهن می شود و بهتر است بعد از غذا قهوه مصرف نکنند.
  • کسانی که پوکی استخوان دارند، به دلیل دفع کلسیم.

همچنین ببینید  


  • سام ۱ سال پیش

    سلام بخت به خیر،عالیه،💖

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      خیلی ممنون

      پاسخ