طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی خانگی با پنیر خامه ای بدون تخم مرغ

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

 

یکی از خوشمزه ترین تیرامیسو ها می باشد که مورد علاقه همه می باشد و می توان گفت در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. شما می توانید این تیرامیسو خوشمزه را جایگزین کیک در مهمانی و تولدها کنید و در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید. اگر شما طعم و مزه توت فرنگی را دوست داشته باشید به جرئت می توان گفت طعم این تیرامیسو را هم دوست خواهید داشت. در فصل بهار و تابستان که توت فرنگی خوشمزه به بازار می آید می توانید این تیرامیسو را تهیه کنید. بهتر است برای تهیه تیرامیسو قالبی از یک قالب رینگی یا کمربندی کمک بگیرید این تیرامیسو بدون تخم مرغ است. امروز در پارسی دی تیرامیسو توت فرنگی خانگی با پنیر خامه ای و بدون تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

توت فرنگی۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای۳۰۰ گرم
خامه قنادی۲۰۰ گرم
شکربه مقداز لازم
بیسکویت لیدی فینگر۱ بسته

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی با پنیر خامه ای بدون تخم مرغ

مرحله اول: هم زدن خامه و پنیر

ابتدا خامه قنادی را داخل ظرف ریخته و با دور تند همزن به صورت نیمه فرم گرفته بزنید. پنیر خامه ای را داخل کاسه ای جداگانه ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید تا یکدست و صاف شود سپس به خامه قنادی اضافه کنید و هم بزنید تا فرم بگیرد.

مرحله دوم: آماده سازی توت فرنگی

چند عدد از توت فرنگی ها را جدا کنید و برای تزئین کنار بگذارید. نصف توت فرنگی ها را داخل مخلوط کن یا با کمک گوشتکوب برقی پوره کنید و از صافی رد کنید تا آب آن خارج شود (آب توت فرنگی را داخل کاسه ریخته و جدا بگذارید) سپس مابقی توت فرنگی ها را با دست نگینی ریز خرد کنید و با پوره صاف شده مخلوط کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

بسته به ذائقه خود چند قاشق شکر به آب توت فرنگی اضافه کنید و چند قاشق دیگر به توت فرنگی پوره شده و نگینی شده بریزید این مقدار بستگی به میزان ترشی و شیرینی توت فرنگی های شما دارد به همین دلیل میزان دقیقی از شکر گفته نشد. حالا بیسکویت ها را داخل آب توت فرنگی بزنید تا به خوبی خیس بخود.

مرحله چهارم: تهیه تیرامیسو توت فرنگی

ظرف های سرو را آماده کنید و یا می توانید از یک قالب استفاده سپس کف قالب کمی از مخلوط مایه پنیری بریزید و بیسکویت های خیس شده را قرار دهید سپس مقداری از مخلوط پوره توت فرنگی و مجدد لیدی فینگر خیس خورده و مجدد مایه پنیری قرار دهید بسته به سلیقه شما می توانید لایه ها را تکرار کنید ولی در نهایت باید روی دسر مایه پنیری باشد سپس دسر را برای ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس توت فرنگی ها را که از قبل کنار گذاشته برش بزنید و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه تیرامیسو توت فرنگی 

  1. شما به دلخواه می توانید کمی شکر به مخلوط مرحله اول اضافه کنید.
  2. چون مدت زمان نگهداری توت فرنگی کم است نهایت این دسر ۱ روز در یخچال بماند پس زود سرو کنید.
  3. شما می توانید به صورت قالبی داخل قالب کمربندی یا رینگی این دسر را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه