طرز تهیه گوجه بادمجان ساده و خوشمزه بدون گوشت با سیب زمینی

دستور پخت گوجه بادمجان

طرز تهیه گوجه بادمجان

 

گوجه بادمجان یکی از انواع خوراک های بسیار راحت و ساده می باشد که می توانید به راحتی آن را با چند قلم مواد برای شام یا نهار تهیه کنید. گوجه بادمجان فوق العاده راحت و خوشمزه می باشد و شما می توانید با برنج یا نان سرو کنید. این خوراک خوشمزه را می توانید با گوشت یا مرغ و حتی به صورت گیاهی بدون گوشت تهیه کنید و در کنار سیب زمینی سرخ شده سرو کنید. برای چاشنی این غذ ا می توانید از کمی غوره تازه یا آبلیموترش استفاده کنید. بهتر است برای تهیه این خوراک از بادمجان های کشیده و براق استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گوجه بادمجان ساده و خوشمزه بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گوجه بادمجان ساده

  • بادمجان قلمی ۴ عدد
  • پیاز سرخ شده ۳ ق غذا خوری
  • سیر ۱ حبه
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • آب غوره یا غوره تازه به مقدار لازم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه گوجه بادمجان با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت نواری برش بزنید. داخل یک لگن مقداری آب و نمک بریزید و بادمجان ها را برای نیم ساعت داخل این مخلوط قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس آبکش کنید و روی یک پارچه قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان و گوجه

در ادامه می توانید برای اینکه بادمجان ها روغن کمتری به خود بگیرد کمی ماست به آن ها بزنید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید. در ادامه گوجه ها را بشورید و به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و بعد سیر را پوره کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و بعد پیاز داغ تهیه شده را که می توانید خودتان آماده کنید و یا به صورت فریزری استفاده کنید را به سیر افزوده و به همراه ادویه ها و کمی نمک تفت دهید و در ادامه رب را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: تهیه گوجه بادمجان مجلسی

در ادامه کمی آب جوش یا آب غوره به سس اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد بادمجان ها را به همراه گوجه داخل تابه قرار دهید و درب تابه را بگذارید تا سس غلیظ و یکدست شود. در همین حین سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل روغن داغ با کمی نمک سرخ کنید. در ادامه داخل خوراک گوجه بادمجان را در دیس کشیده و با سیب زمینی و نان و سبزی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گوجه بادمجان

  1. می توانید برای جذب کمتر روغن بادمجان ها را در فر سرخ کنید.
  2. ماست زدن به بادمجان در طعم و مزه آن اصلا تاثیر ندارد.
  3. می توانید از غوره یا آب نارنج نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه