طرز تهیه کباب لوله ای ترکیه لذید و مجلسی با گوشت و سویا با سیخ چوبی

طرز تهیه کباب لوله ای

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و جذاب برای مهمانی ها یا برای یک وعده غذایی بسیار لذیذ و شیک می باشد که هم آسان هم سریع آماده می شود. کباب یکی از غذاهای محبوب بین ما ایرانی ها است که با دستورهای پخت متفاوت تهیه می شود. کباب لوله ای  در کشور های ترکیهخ و باکو بیشتر تهیه می شود و در خود ایران در اردبیل این کباب محبوب است.این کباب ظاهر زیبا و طعم عالی دارد. می توانید یک غذای جذاب نیز برای کودکان شما باشد.به دلخواه می توانید برای نهار یا شام این غذا را تهیه کنید و به همراه نان یا پلو سرو کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه کباب لوله ای ترکی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
سویانصف پیمانه
گوجه۳ عدد
پیاز۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه کباب لوله ای ترکیه با گوشت و سویا

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سویا ها را خیس کنید و بعد ۱۵ دقیقه از صافی رد کنید تا آب آن گرفته شود. سویا را در غذاساز بریزید و خوب له کنید تا دانه های سویا ریز شود. شما می توانید از پودر سویا نیز استفاده کنید. پیاز ها را بشورید و با رنده ریز رنده کنید و آب پیاز را بگیرید. پیاز را با سویا های له شده و نمک، فلفل سیاه مخلوط کنید و خوب ورز دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کنید و ورز دهید تا یکدست و منسجم شود.

مرحله دوم: آماده سازی کباب

سیخ های مورد نظر را بردارید. می توانید از سیخ های چوبی کوچک و یا سیخ فلزی استفاده کنید. مقداری از گوشت را بردارید و با دست ورز دهید و به آن فرم و شکل استوانه ای بدهید. سپس سیخ را وسط گوشت بزارید و فرم دهید تا دور سیخ را گوشت بگیرد. مانند کباب کوبیده شود. در تابه ای مناسب مقداری کره یا روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. می توانید از تابه رژیمی هم استفاده کنید. سپس سیخ ها را  داخل تابه بچینید، درب قابلمه را بگذارید. اجازه دهید تا کباب لوله ای سرخ و پخته شود.

مرحله سوم: اضافه کردن گوجه ها

گوجه ها را بشورید و روی تخته برش از وسط نصف کنید و در هنگام پختن کباب در گوشه های کباب قرار دهید تا کباب ها با آب گوجه بپزد و مزه گوجه به خورد کباب برود، این کار باعث می شود طعم و مزه کباب بسیار لذیذ شود. بعد از پخته شدن یک طرف کباب ها را بر گردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.  سپس کباب لوله ای ها آماده می باشد. کباب را با برنج ایرانی و کمی کره سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کباب لوله ای با سیخ چوبی

  1. می توانید کباب ها را در فر بپزید.
  2. می توانید سیب زمینی سرخ شده یا تنوری، کنار کباب سرو کنید.
  3. می توانید کباب لوله ای را با نان تازه سرو کنید.
  4. می توانید گوجه را بپزید و پوره کنید و کنار کباب سرو کنید.
  5. می توانید برای منسجم شدن گوشت مقداری آرد نخودچی اضافه کنید.
  6. می توانید از فلفل سبز کنار کباب ها استفاده کنید و آن ها را سرخ کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه