طرز تهیه پودینگ نان خانگی فوق العاده خوشمزه و آسان با فر و بدون فر

طرز تهیه پودینگ نان

 

یکی از آسان ترین روش های تهیه یک دسر فوری و خوشمزه است. این دسر خوشمزه در کشورهای مختلف تهیه می شود و فوق العاده محبوب است. پودینگ اصالت انگلیسی دارد و در بریتانیا متولد شده و رد پای این دسر خوشمزه از قلب آشپزخانه کاخ باکینگهام می آید. این دسر خوشمزه از نان های مختلف تهیه می شود. شما می توانید با باقی مانده نان شیرمال و گیسو یا هر نوع نان حجیم که در درسترس دارید می توانید این دسر فوق العاده را آماده کنید. شما می توانید پودینگ نان را برای عصرانه یا صبحانه تهیه کنید.  باید نان های بیات شده این دسر جذاب را تهیه کنید. طعم نان تست شده با مخلوط مواد پودینگ فوق العاده می شود. اما این دسر خوشمزه در قرن ۱۸ تهیه شد. پودینگ نان در همان ظرفی که پخت در آن انجام شده سرو می شود. برای تزئین می توانید از کشمش و مویز برای رویه این پودینگ استفاده کنید. این دسر خوشمزه بسیار مقرون به صرفه می باشد و با مواد قابل دسترسی تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پودینگ نان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نان حجیم دلخواه (شیرمال، تست، گیسو)۱ عدد
کره۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ پیمانه
پودر قندبه مقدار لازم
دارچین و وانیلبه مقدار لازم

طرز تهیه پودینگ نان انگلیسی با کره

مرحله اول: تست کردن نان

ابتدا نان دلخواه را که از هر نوع نان بیات شده ای است را با دست کمی خرد کنید. اگر از نان تست استفاده می کنید می توانید همانند عکس آن را خرد نکنید و به صورت درسته آن را سرو کنید. حالا نان مورد نظر را داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه زمان دهید تا نان تست شوند. برای تست شدن بدون فر باید نان ها را داخل تابه گریل یا معمولی بدون افزودن روغن تست کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ و شیر و را به همراه کمی پودر قند و کره داخل یک کاسه بریزید و در انتها دارچین یا وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند و تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. میزان افزودن پودر قند کاملا سلیقه ای و می توانید به اندازه دلخواه اضافه کنید ولی در نظر داشته باشید که خود نان هم کمی شیرین است.

مرحله سوم: تهیه پودینگ نان در فر

در ادامه نان های تست شده را داخل یک ظرف پیرکس بریزید و مخلوط تخم مرغ ها را روی نان بریزید. ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا تخم مرغ ها خودشان را بگیرد و پودینگ سفت شود. در انتها روی پودینگ پودر قند و یا دارچین الک کنید.

مرحله چهارم: پخت پودینگ نان بدون فر

برای پخت این نان بدون فر باید نان ها را داخل تابه دو طرفه قرار دهید و مخلوط تخم مرغ را روی مواد بریزید و در تابه را به مدت ۱۰ دقیقه بسته تا تخم مرغ خودشان را بگیرند. سپس در ظرف دلخواه ریخته و با انواع میوه های تازه یا خشک سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه نان بسیار ساده و خوشمزه

  1. پودینگ نان در کنار یک لیوان قهوه طعم فوق العاده ای خواهد داشت.
  2. حتما باید نان رست یا تست شوند.
  3. به دلخواه روی فر را روشن کنید تا سطح پودینگ طلایی شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه